12. veljače 1995. Mitsubishi Lancer Evo prvi put pobijedio u svjetskom reli prvenstvu

Mitsubishi Lancer Evolution, odnosno Evo, u različitim je inkarnacijama (a već je deset generacija modela za nama) ostavio iznimno dubok trag u povijesti relija.

S čak 26 pobjeda u Svjetskom prvenstvu od 1995. do 2001. to je sedmi najuspješniji automobil u povijesti tog natjecanja. Prva od njih došla je na kontroverznom Švedskom reliju u veljači 1995., kada je momčadskom odlukom odlučeno da će prvi ciljem proći domaći vozač Kenneth Eriksson, a ne Tommi Mäkinen, koji je u tom trenutku bio u vodstvu.

Finac je poslušao naredbu Andrewa Cowana i zaustavio automobil na zadnjem brzincu te propustio kolegu – ali sve to je namjerno učinio ravno ispred televizijskih kamera, osiguravši da ne prođe nezamijećeno.

Pobjeda u Švedskoj, ostvarena drugom generacijom modela, počela je jednu veliku priču, a uskoro se pokazalo tko je najzaslužniji za njeno ostvarenje. Možda najpoznatija cestovna inačica ovog nešto manje popularnog konkurenta Subaru Imprezi zove se Tommi Mäkinen.

Pošteno, sve bi se trebale tako zvati, čovjek je bio razlog uspjeha, ma koja brojka stajala uz oznaku Evo, donio im je 22 pobjede, četiri vozačka i jedan konstruktorski naslov. Od 1996. do 1999. osvajao je naslove u najvećoj vozačkoj dominaciji do pojave Loeba.

A ova samo jedna momčadska titula jasno pokazuje kako Lancer većim dijelom čak i tog perioda dominacije nije bio najbrži automobil u prvenstvu. Što ipak ne umanjuje legendu o jednom iznimnom automobilu.


Komentari

loading...