13. veljače 1958. Ford Thunderbird dobio je drugi red sjedala i ostavio Corvette samu

Prva generacija modela Thunderbird bila je Fordova vizija sportskog dvosjeda po uzoru na sve uspješnije europske modele, ali i direktnog konkurenta, Chevrolet Corvette.

Premda je bila vrlo uspješna na tržištu, Fordovi su marketinški stručnjaci smatrali kako joj samo dva sjedala umanjuju tržišni uspjeh, te je odlučeno da će nasljednik dobiti stražnju klupu.

To se uistinu pokazalo punim pogotkom, pa je u vrlo kriznoj 1958., bez obzira na kasnu prezentaciju i nepunu godinu u salonima (otvorena je inačica stigla još kasnije, sredinom godine), Thunderbird bio jedan od rijetkih modela na američkom tržištu s povećanjem prodaje.

No to je značilo i da Corvette ostaje sama nositi titulu jedinog američkog sportskog automobila, što će više-manje ostati konstanta sve do današnjih dana.

Drugi Thunderbird je zaslužio status legendarnog automobila već i kao prvi Ford sa samonosećom karoserijom. Bio je to vrlo rijedak primjer inverzno kreiranog automobila, gdje je prvo napravljen dizajn, a tek onda mehanička konstrukcija.

Usto je bio najniži američki automobil svog vremena i najmanje odignut od zemlje, što mu je povećalo atraktivnost, a rezultat je bila sjajna prodaja od gotovo dvjesto tisuća primjeraka u samo tri godine proizvodnje.

Povjesničari automobilizma nerijetko navode drugu generaciju Thunderbirda kao prvi ‘personal luxury car’, preteču koncepta povezivanja sportskog i luksuznog duha, koja će kasnije početi dominirati prestižnim segmentom tržišta.


Komentari

loading...