14. siječnja 1954. spajanjem Nasha i Hudsona nastala korporacija American Motors

Uz sve pokušaje manjih proizvođača da steknu zamjetniji dio tržišnog udjela u SAD-U, dominaciju već gotovo devet desetljeća, među lokalnim proizvođačima, imaju korporacije General Motors, Ford i Chrysler (danas dio mega-koncerna PSA &FCA).

Najuporniji izazivač, koji je desetljećima uspijevao odolijevati, bila je korporacija American Motors, nastala prije točno 66 godina. Tada su se spojile ugledne, ali za samostalan nastup na tržištu ipak premale tvrtke Hudson i Nash.

Hudson je dominirao NASCAR serijom, njihovi su tehnološki napredni modeli bili odabir inteligentnih kupaca, a Nash je serijom inovativnih modela s talijanskim Pinin Farininim dizajnom također bio snažan tržišni igrač, podržan snagom sestrinske tvrtke Kelvinator, jednog od vodećih svjetskih proizvođača kućanskih i industrijskih hladnjaka.

Bilo je to najveće spajanje dvije tvrtke u američkoj povijesti i budućnost je izgledala svijetlo. Uprava nove tvrtke u startu je napravila grešku odricanja od prošlosti, tako da su već do 1957. ugašene obje tradicionalne tvrtke, Nash i Hudson. Rambler je postao osnova korporacije, s priličnim uspjehom, 1960. bio je treća najprodavanija marka u SAD, no u šezdesetima je počeo posustajati, a luksuzniji i skuplji AMC tek je dijelom ispunio tu prazninu.

Sedamdesete su donijele niz neuspjeha, no tvrtka je održana zahvaljujući uspjehu 1970. kupljenog Jeepa, čija je snaga bila glavni razlog kasnijih kupovina od strane prvo Renaulta, a potom i Chryslera. Gašenjem tvrtke Eagle 1988. i American Motors je otišao u povijest, samo je Jeep preživio (danas brend koncerna PSA & FCA).


Komentari

loading...