16. ožujka 1943. rođen Hans Heyer, slavan njemački vozač 1960-ih i 1970-ih

Hans Heyer, rođen u Mönchengladbachu, rasadniku sjajnih vozača utrka, 1970-ih i 1980-ih bio je zvijezda, jedan od najboljih vozača utrka turističkih automobila i izdržljivosti na svijetu…

Posebno je upamćen po nastupima za legendarne njemačke tunere Zakspeed i AMG, no tijekom najvećeg je dijela karijere bio plaćenik na raspolaganju ma kome tko je želio brzog i pouzdanog vozača. Europsko prvenstvo turističkih automobila ETCC osvojio je 1974., a dvije sljedeće sezone bio je prvak u njemačkoj DRM seriji, sve to u Ford Escortu.

Treću je DRM titulu osvojio 1980. s Lancijom Betom Montecarlo Turbo. Od pojedinačnih utrka vrijedi spomenuti tri uzastopne pobjede na 24 sata Spa i jednu na 12 sati Sebringa.

Poznat i po tirolskom šeširu koji mu je uvijek bio na glavi, a za sreću ga je imao i u bolidu, ušao je i u anale Formule 1, ne toliko zato što nije kvalificirao svoj ATS za VN Njemačke 1977., koliko zato što je u pometnji nakon sudara na startu uskočio u bolid, izašao na stazu i posve ilegalno, ali uz vatreno bodrenje domaće publike odvezao devet krugova utrke.

Bolid se pokvario prije no što su ga stigli diskvalificirati, a fanatici se i danas prepiru treba li ga voditi u povijesnim statistikama ili ne. Bio mu je to drugi i zadnji nastup u bolidu jednosjedu u karijeri, godinu ranije bio je sedmi u jednoj utrci Formule 2!

Od druge polovice osamdesetih sve je manje nastupao, pomažući u razvoju nekih trkaćih vozila (drugo mjesto za MAN u klasi kamiona na reliju Pariz-Dakar jedan je od rezultata), vodeći porodični posao i nadzirući trkaću karijeru sina Kennetha.

Kada su statističari otkrili kako je odvezao 999 utrka u karijeri, VW ga je 2004. pozvao da nastupi na jednoj utrci Volkswagen Polo kupa i tako zaokruži priču.


Komentari

loading...