Tommi Mäkinen, finski majstor, trijumfom na reliju Monte Carlo, 20. siječnja 2002. zaključio pobjednički niz

Kad su na današnji dan prije 18 godina Tommi Antero Mäkinen i suvozač Kaj Lindstrom u kontroverznim okolnostima osvojio reli Monte Carlo, malo je tko bio svjestan povijesne smjene generacija…

Mäkinenu je to bila četvrta uzastopna pobjeda na najpoznatijem svjetskom reliju, kao i 24. u karijeri u Svjetskom prvenstvu. Jedina razlika u odnosu na uobičajene okolnosti bila je u tome što je pobijedio vozeći Subaru Imprezu. Osam godina ranije, na domaćem terenu u Finskoj, ostvario je prvu pobjedu u karijeri, vozeći Ford Escortu RS Cosworth.

A sve ono u međuvremenu, što ga je učinilo tada najuspješnijim vozačem u povijesti relija i četverostrukim svjetskim prvakom, ostvario je različitim generacijama Mitsubishi Lancera, automobila s kojim će ostati neraskidivo povezan u pamćenju fanova i kojeg je gotovo bez pomoći učinio istinskom reli legendom.

No problem je bio u tome što Mäkinen nije bio najbrži vozač na tom reliju i što mu je pobjeda dodijeljena na zelenim stolom. Čovjek koji ga je pobijedio na stazi zvao se Sébastien Loeb i nekoliko mjeseci ranije oduševio je drugim mjestom na reliju Sanremo, u prvom nastupu u konkurentnom WRC automobilu.

Citroën je odlučio u 2002. dati mu priliku na sedam relija svjetskog prvenstva, a već u prvom od njih mladi je Loeb bio najbrži na stazi, a pobjedu mu je odnijela kazna od dvije minute zbog nelegalne zamjene kotača tijekom drugog dana. Bio je to znak vremena koje dolaze, dok je pak Mäkinen osjećao da se njegovo vrijeme bliži kraju i na kraju 2003. se povukao iz svijeta relija.

Njegove rekorde i dominaciju višestruko će nadmašiti upravo čovjek protiv kojeg se Finac borio na legendarnom reliju Monte Carlo 2002.


Komentari

loading...