22. prosinca 1952. dovršen prvi prototip Chevrolet Corvette, kultnog američkog dvosjeda

General Motors je razmjerno brzo reagirao na rastuću popularnost europskih sportskih automobila na američkom tržištu, potenciranu individualnim uvozom od strane američkih vojnika, povratnika sa Starog kontinenta. Važnu je ulogu odigrao Chevrolet.

Već je 1951. počeo razvoj otvorenog sportskog dvosjeda Chevrolet Corvette, čiju će atraktivnu karoseriju dizajnirati Harley Earl, a bit će proizvođena od novog, čudesnog plastičnog materijala, označavajući novu eru u svijetu automobila.

Prvi je, zapravo već za produkciju spreman prototip dovršen potkraj 1952. i predstavljen publici na marketinškoj manifestaciji Motorama, 17. siječnja 1953., u njujorškom hotelu Waldorf-Astoria. Proizvodnja je novog modela u pogonu u Flintu u američkoj saveznoj državi Michigan počela 30. lipnja 1953., a prvi su modeli sklapani ručno.

Do kraja prve godine proizvedeno je samo tristo primjeraka, a svi su bili bijele boje. S dinamičke je strane prva Corvette bila poprilično razočaranje, do dolaska V8 motora dvije godine kasnije performanse neće biti na razini izgleda. Samo je otprilike pola produkcije uistinu našlo kupce, ostali su besplatno podijeljeni direktorima i VIP osobama u svrhu promocije novog modela.

Chevrolet Corvette, privlačan i uzbudljiv roadster, bio je prvi velikoserijski automobil s karoserijom od fiberglasa (polimernog kompozita ojačanog staklenim vlaknima)

Predstavljanje novog Chevroletovog modela Corvette godine 1953. značajno je u povijesti automobilske industrije iz dva razloga: bila je to prva reakcija Velike trojke na sve izraženiju prisutnost europskih sportskih automobila na američkom tržištu.

No slabe performanse i nimalo brilijantna upravljivost nisu se mogli sakriti i prodaja je bila katastrofalna, niti ugradnja V8 motora za sezonu 1955. nije pomogla, pa su u GM-u odlučili ugasiti model. No tada je opasni konkurent iz Detroita predstavio svoj otvoreni dvosjed, Ford Thunderbird, i Chevrolet je morao odgovoriti na bačenu rukavicu.

Na brzinu je predstavljena modernizirana inačica za 1956., i prodaja se odmah upeterostručila. Bolje ležanje, snažniji motori, sportski uspjesi… legenda se počela stvarati. S druge strane, Ford se nakon 1957. povukao s tržišta otvorenih dvosjeda, prepustivši ga u potpunosti ljutom konkurentu. Tako će ostati 35 godina, pojave Dodge Vipera.

No Chevrolet Corvette se potom vratio, moćniji nego ikad


Komentari

loading...