23. travnja 1900. automobil marke F.I.A.T. prvi put nastupio na utrci

Fabbrica Italiana Automobili Torino osnovana je 1899., a već sljedeće godine prvi će automobil pod akronimom F.I.A.T. nastupiti na utrkama, koje će sudbinski obilježiti postojanje ove marke…

Ime će već nekoliko godina kasnije postati jedna riječ, Fiat, a torinska tvrtka zavladati svijetom utrka, u svojim najslavnijim danima. No sam se početak desio na utrci Torino-Pinerolo-Saluzzo-Cuneo-Racconigi-Torino.

Stazu od 130 km najbrže je prešao Cuchelet na Peugeotu, a prvi je nastup za F.I.A.T. završio neslavno, diskvalifikacijom. Vozač, kojeg izvještaji navode pod imenom Robur, nije pratio zadanu dionicu nego se vozio alternativnom rutom.

Ipak, samo nekoliko dana kasnije Felice Nazzaro, koji će postati jedan od najvećih vozača svih vremena na utrci između Torina i Astija donijet će prvu pobjedu za F.I.A.T.

Do sredine 1920-ih crveni će bolidi iz Torina dominirati svijetom utrka, kad se tvrtka odlučuje povući, nemajući više što dokazivati. Alfa Romeo i potom Ferrari nastaju na iskustvu ljudi koji su znanje stjecali u Fiatovom trkaćem programu, dok slavu marke pronose bezbrojni ‘Etceteriniji’, bazirani na mehanici torinske tvrtke.

Najpoznatiji je svakako Abarth. Od kraja 1960-ih Fiat postupno preuzima tvrtke Lancia, Ferrari, Abarth, Alfa Romeo i Maserati, financirajući njihove trkaće i reli programe, rijetko gurajući matični brend u prvi plan (tek kratkotrajno 1970-ih u reliju), do danas ostajući snažan kandidat za titulu automobilske korporacije najtemeljitije posvećene utrkivanju.


Komentari

loading...