Autobahn: njemačka mreža autocesta, najbolja na svijetu, počela se izrađivati 5. srpnja 1933.

Premda autoceste nisu njemački izum, prve su sagrađene u SAD-u i Italiji, upravo je njemačka mreža autocesta svakako najpoznatija u svijetu…

Danas više nije najduža ni u Europi, Španjolci su ih prešli, no njemački Autobahn bio je primjer u kojeg su se ugledali svi ostali.

A najznačajniji čovjek u priči o izgradnji te mreže bio je Fritz Todt, kojeg je Hitlerov režim samo nekoliko mjeseci po dolasku na vlast, u srpnju 1933., imenovao glavnim inspektorom njemačkih ceste (‘Generalinspektor für das deutsche Straßenwesen’).

Nacistička stranka i zloglasni Führer Adolf Hitler izgradnju autocesta koristili su kao snažan propagandni mehanizam

Prvi je autoput u Njemačkoj, zanimljivo, otvoren između Kölna i Bonna godinu dana ranije, prije dolaska nacista na vlast, a otvorio ga je budući kancelar Konrad Adenauer.

No tek će nacistička vlast osmisliti mrežu brzih cesta namijenjenih samo za promet automobila (ne bez značaja je bio i brzi transport vojske u slučaju rata, dakako), koje će se pružati preko čitave Njemačke, a tek će demokratska vlast, uz ponešto američke financijske pomoći, nakon rata dovršiti taj posao.

Pod vodstvom Fritza Todta ipak je napravljen ogroman dio posla, Njemačka je 1935. imala 108, a 1940. već 3736 kilometara autocesta.

Autobahn se proslavio brojnim mostovima te nadvožnjacima u svrhu denivelacija prometa

Todt je dobio titule ‘Leiter des Hauptamts für Technik in der Reichsleitung der NSDAP’, ‘Generalbevollmächtigter für die Regelung der Bauwirtschaft’ i ‘Reichsminister für Bewaffnung und Munition’, koje nećemo prevoditi, a postao je i general bojnik Luftwaffea.

Fritz Todt, rođen 1891., se tijekom 1941. značajno se razišao u mišljenju oko organizacije napada na SSSR, s ostalim nacističkim glavešinama, pa je 8. veljače 1842 njegov avion, pod nikad razjašnjenim okolnostima, eksplodirao i srušio se, a Todt poginuo…


Komentari

loading...