25. veljače 1932. rođen britanski vozač Tony Brooks, najbrži zubar na svijetu

Charles Anthony Standish Brooks, rođen na današnji dan prije 88 godina u engleskom gradu Dukinfield, nije poznat izvan krugova zagriženih ljubitelja povijesti utrka, a razlog tome bili su njegovi životni prioriteti…

Nema nikakve dileme da je Tony (kako ga i danas svi zovu) volio voziti utrke, kao i da mu je to išlo jako dobro. No, on je sam, kao i njegovi roditelji, na utrke gledao kao na hobi kojim će se baviti usput, dok se ne posveti svom pravom životnom odabiru, stomatologiji. Njegov je otac bio zubni kirurg, pa se očekivalo da i on krene njegovim putem.

Dok su drugi vozači utrka tulumarili s obožavateljicama, Brooks je prije i nakon utrke, kao i na putovanjima prema stazama uglavnom – učio. Počeo je voziti u manjim engleskim utrkama u dobi od dvadeset godina, a 1955. je u talijanskoj Sirakuzi, u utrci koja se nije bodovala za Svjetsko prvenstvo, momčadi Connaught donio pobjedu, prvu u više od trideset godina na nekoj velikoj nagradi za britanskog konstruktora.

Tu je ležao začetak britanske dominacije u svijetu utrka, koja traje više od pola stoljeća. Brooks je nastavio voziti, kada god bi mu to fakultetske obaveze dozvoljavale, prvo za Vanwall, a potom i za Ferrari. Prva prvenstvena pobjeda došla je na domaćoj utrci 1957., kada je prepustio bolid Mossu, no iduće je godine pobijedio na još tri, a 1959. na dvije utrke, završivši ta prvenstva kao treći, odnosno drugi u ukupnom poretku.

S prelaskom na bolide s motorom iza vozača nestaju vrhunski rezultati, iako i s Cooperom i s BRM-om povremeno završava u bodovima. U BRM-u je 1961. osjetno bolji od momčadskog kolege Grahama Hilla, no na kraju sezone se povlači iz svijeta utrka, s nepunih trideset godina, a BRM i Hill sljedeće godine osvajaju titule prvaka!

Vrijedi napomenuti i da je Brooks u utrkama sportskih automobila bio još i bolji nego u Formuli 1, donoseći pobjede ponajviše Aston Martinu. Nakon povlačenja s utrka ipak je razočarao roditelje ne posvetivši se zubarskoj praksi, umjesto toga otvorio je Fiatovo predstavništvo u Weybridgeu i počeo se baviti prodajom i popravljanjem automobila. I danas je rado viđen gost na skupovima oldtimera, a nedavno je napisao i autobiografiju.


Komentari

loading...