26. prosinca 1958. rođen Adrian Newey, najuspješniji konstruktor Formule 1

Tko je najveći konstruktor u povijesti najpopularnije automobilističke kategorije? Colin Chapmana, koji je donio najviše inovacija? Enzo Ferrari, koji sam nije nacrtao ni smislio ništa, ali je znao okupiti i organizirati najbolje ljude? Ne…

Brojem ostvarenih pobjeda i titula, pa i razdobljem konstantnog trajanja na vrhu, već ih je sve nadmašio genijalac iz Shakespeareovog Stratforda na Avonu. Po završetku studija aeronautike i astronautike priključio se razvojnom timu momčadi Fittipaldi i otada je aktivan u dizajnu i konstrukciji trkaćih automobila.

Slavu je prvo stekao u SAD gdje su Marchovi bolidi koje je konstruirao dominirali CART serijom osamdesetih. Potom je predvodio povratak te momčadi u Formulu 1, a kompetitivnost njihovih bolida skrenula je pažnju na mladog dizajnera.

Prelazak u momčad Williamsa i dobivanje njihovih resursa na raspolaganje označili su početak uistinu velike priče. Neweyevi bolidi bili su dominantni u dobrom dijelu devedesetih, uz titule za Mansella, Prosta, Hilla i Villeneuvea.

Uslijedile su titule Hakkinena u Neweyevom McLarenu 1998. i 1999., no iz obje momčadi je konstruktor otišao u ne baš posve prijateljskim okolnostima. Priliku je iskoristio Dietrich Mateschitz, koji ga je 2006. doveo u Red Bull i dao mu mnogo veće ovlasti nego što ih je imao drugdje.

Potrajalo je neko vrijeme dok se sve nije posložilo no Red Bull je zadnjih sezona dominantan bolid, što potvrđuju četiri uzastopne titule Sebastiana Vettela. Newey, nedvojbeno najznačajnija karika u lancu uspjeha Red Bulla, i sam nerijetko vozi utrke, kako u modernim automobilima, tako i u oldtajmerima koje skuplja.


Komentari

loading...