NA DANAŠNJI DAN

28. travnja 1940. održana VN Brescije, utrka često pogrešno nazivana Mille Miglia

Foto: BMW

Zanimljivost je bio i debi bolida Auto Avio 815, prvog bolida Ferrari iz razdoblja kad Enzo Ferrari po nagodbi s bivšim poslodavcem tvrtkom, Alfa Romeo, nije imao pravo korištenja vlastitog imena…

Premda je II. svjetski rat u Europi već uvelike bjesnio, automobilističke utrke ipak nisu u potpunosti zamrle. Najpoznatija je utrka tog vremena svakako bila Velika nagrada Brescije 1940. Ta je utrka bila svojevrsna zamjena za Mille Miglia.

Nerijetko ju se pogrešno priznaje kao jedno od izdanja te legendarne utrke, premda nije slijedila njena pravila, nego je vožena na osjetno kraćoj stazi. Pobijedili Fritz Huschke von Hanstein i Walter Bäumer, vozeći aerodinamični BMW 328 s karoserijom Touring, koji će snažno utjecati na dizajn kasnijeg modela Jaguar XK120.

Kako je to bio najveći uspjeh bavarske tvrtke, danas najvećeg sponzora povijesne Mille Miglia utrke, ne čudi da se povijest i dan-danas nastavlja lažirati. Zanimljivost je utrke bio i debi automobila Auto Avio 815, prvog ‘Ferrarija’, nastalog u razdoblju u kojem Enzo Ferrari po nagodbi s bivšim poslodavcem, tvrtkom Alfa Romeo, nije imao pravo korištenja vlastitog imena.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin