30. siječnja 1917. rođen Paul Frère, belgijski vozač utrka i auto novinar

Paul Frère (1917.) se nakon školovanja u Berlinu i Beču preselio u Bruxelles na studij komercijalnog inženjerstva. Odrastajući diljem Europe zarana je postao kozmopolit i poliglot, što će mu kasnije značajno pomoći u razvoju novinarske karijere.

U početku karijere je radio za Kaiser & Fraser, General Motors, kao i za belgijskog uvoznika Jaguara. 1946. je odvezao prvu motociklističku i prvu automobilističku utrku i pobijedio u obje, premda ga je zapravo samo zanimalo ponašanje vozila na limitu kako bi ga mogao objektivnije ocijeniti u novinskim testovima.

Sljedeće je godine na Spa osim vlastitog nastupa u nižoj kategoriji pomagao i sudionicima koji su vozili za momčad njegovog tadašnjeg poslodavca, Jaguara. Isprobavajući jedan od XK 120 modela, čiji se vlasnik žalio na nedovoljnu brzinu, kvalificirao je automobil na pole position, ispred Johnnya Claesa, tada jedinog belgijskog vozača Formule 1.

Uz napomenu da je Claesov XK 120 bio tvornički pripremljen trkaći model! Sljedeće je godine Frère osvojio istu utrku u glomaznom Oldsmobileu 88, otvorivši si vrata međunarodne karijere. Organizatori Velike Nagrade Belgije 1952. Frèreu su poručili da su zbog uspjeha u manjim kategorijama voljni prihvatiti njegovu prijavu za utrku, nabavi li adekvatan bolid.

Obratio se britanskoj tvornici HWM, no oni nisu bili voljni riskirati davanjem automobila početniku na Velikoj nagradi. Umjesto toga, predložili su mu nastup na nešto manje značajnoj utrci u Chimayu. Na treningu, po kiši, izletio je, ne oštetivši bolid, ali izazivajući podozrivost suvlasnika momčadi Johna Heatha.

Usprkos tome, kasnije je osvojio i prvo startno mjesto i utrku (u kojoj je pak Heath izletio), a također i mjesto tvorničkog vozača HWM-a. Za njih i Gordini vozio je sljedećih sezona, povremeno osvajajući bodove u prilično nekonkurentnim bolidima, no stječući ugled pisanjem reportaža s utrka na kojima je nastupao, kao i s onih koje je samo gledao.

Već 1953. pobjeđuje u klasi na Le Mansu s Porscheom, započinjući doživotnu posebnu povezanost s tvrtkom iz Züffenhausena. Sljedećih će godina biti vrlo blizu pobjede, posebice u dva navrata s Aston Martinom, kada je završavao drugi.da


Komentari

loading...