4. rujna 1960., na VN Italije, bolid s motorom sprijeda posljednji put pobijedio u Formuli 1

Trijumfom Phila Hilla u bolidu Ferrari 246P, na kontroverznoj utrci u Monzi prije 60 godina, završilo je jedno veliko razdoblje Formule 1. Sezonom su već dominirali bolidi s motorom smještenim u sredini (iza vozača)…

Jedno veliko razdoblje Formule 1 završilo je kontroverznom Velikom nagradom Italije, na slavnoj stazi Monza, 1960. Sezonom su dominirali bolidi s motorom smještenim iza vozača, te su Jack Brabham i Cooper, s pet uzastopnih pobjeda, već osigurali obranu naslova.

Zanemarimo li Indy 500, koji se još formalno bodovao za prvenstvo, ali nitko iz F1 svijeta nije nastupio ondje, sve su pobjede odnijeli bolidi novog tipa, a znalo se da će s promjenom pravila za 1961. klasična koncepcija s motorom straga nestati s pista.

Jedina velika momčad koja ju je još koristila bio je Ferrari, koji se samo na ultrabrzim stazama mogao boriti za pobjede. Kad su organizatori VN Italije najavili da će se utrka voziti na kombiniranoj stazi, koja uključuje i dio ovala, bilo je jasno da je to veliki vjetar u leđa. Britanski su se konstruktori pobunili, te su Cooper, Lotus i BRM odlučili bojkotirati utrku.

Ferrariji nisu imali prave konkurencije, pored njih su na gridu bili samo još bolidi Formule 2 i neki privatni, nedovoljno konkurentni Cooperi. Prvu pobjedu F1 karijere ostvario je Phil Hill, a to je bio i prvi trijumf nekog Amerikanca na europskoj Velikoj nagradi još od Jimmyja Murphyja 1921.

Drugi je bio njegov zemljak Richie Ginther, a trostruku pobjedu Ferrarija potvrdio Willy Mairesse.


Komentari

loading...