ANDRE CITROEN

5. veljače 1878. rođen francuski automobilski pionir André Citroën

André Citroën bio je francuski Židov miješanog nizozemsko-poljskog podrijetla, u rodu s poznatim engleskim filozofom, logičkim pozitivistom Alfredom Julesom Ayerom.

Kao i kod drugih imućnijih židovskih obitelji onog vremena, trgovina, obrazovanje i umjetnički dar išli su ruku pod ruku. No, da život mladom Andréu ne bude lak pobrinuo se otac, samoubojstvom 1884. godine, kada je dječak imao samo šest godina.

Usprkos tome završio je slavnu parišku École Polytechnique, školu političkih, vojnih i industrijskih moćnika, ali i filozofa i mislilaca. Prodoran i sposoban, svoje je zamisli i invencije pretvorio u poslovni uspjeh, okrunjen vojnim narudžbama u Velikom ratu.

Po njegovom završetku količine potrebnog oružja smanjile su se i Citroënove su tvorničke hale bile u opasnosti da počnu zjapiti prazne. André Citroën imao je viziju poslijeratnog svijeta u kojem će tehnički napredak biti pokretač razvoja društva, a sam je planirao postati francuska inačica Henryja Forda.

Prvi model, Type A, ušao je u povijest kao prvi europski uistinu serijski proizvođen automobil, u dvije ih je godine proizvedeno čak 24.093. Najslavniji oglas u povijesti tvrtke zasjao je na Eiffelovom tornju, kasnije i službeno verificiran od stanovite irske pivovare kao najveći reklamni pano na svijetu.

Citroënova su svjetla ondje svjetlila sve do 1934. Istodobno, Citroën se okrenuo i drugim kontinentima, specijalno opremljeni su kamioni tijekom dvadesetih i ranih tridesetih bili u poznatim akcijama istraživanja Afrike i Azije. A sam se Citroën okrenuo svom životnom projektu, najnaprednijem automobilu na svijetu.

Zapravo, teško nam je danas shvatiti koliko je Traction Avant bio poseban kada je 1934. predstavljen. S neovisnim ovjesom, unitarnom konstrukcijom i prednjim pogonom, ovo je bio iznimno inovativan automobil, koji je voznim svojstvima pomeo svu onodobnu konkurenciju, ali i zahtijevao složen i dugotrajan razvoj, koji je doveo tvrtku do bankrota.

Novi je vlasnik postala gumarska kompanija Michelin, a razočarani je André Citroën umro sljedeće godine, slomljena srca.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo