Libija je između dva rata bila talijanska kolonija, a jedan od načina njenog populariziranja bila je autoutrka Gran Premio di Tripoli (1925. – 1940.), odnosno Tripoli Grand Prix, u blizini glavnog grada…
Utrka 1933. ušla je u povijest i o njoj se piše u negativnom kontekstu, zbog pogrešne pretpostavke da je bila namještena, kako je, Alfred Neubauer, glasoviti vođe trkaće momčadi Mercedes-Benz, iznio u autobiografiji. Ali, Neubauer uopće nije bio u Tripoliju…
A u autobiografiji na mnogo mjesta nije dozvolio istini da zapriječi put dobroj priči, čineći posao povjesničara utrka mnogo kompliciranijim no što bi trebao biti. Prema Neubaueru, Tazio Nuvolari je vodio utrku u bolidu Alfa Romeo i naglo usporio pred ciljem, propustivši Bugatti, kojim je upravljao Achille Varzi, do pobjede, koja je po prethodnom dogovoru obojici i još nekolicini uključenih donijela pozamašnu sumu novca.
Istina je, ipak, ponešto drukčija. Gotovo je sigurno da su gledatelji uživali u pravoj, žestokoj borbi dvojice velikana do zadnjeg zavoja, no to ne znači kako priča ipak nije imala i svoju nesportsku stranu, koja ipak najvjerojatnije nije utjecala na tu borbu za pobjedu. Kako bi se pokrili troškovi organizacije, izdana je velika lutrija, od koje je stigao i novac za nagradni fond.
Najsretniji među kupcima lutrije izvukli su ime nekog od vozača i u slučaju njegove pobjede mogli su očekivati veliki novčani iznos. Novinar Giovanni Canestrini, čija je lutrija i bila ideja, organizirao je sastanak u kojem su bili favoriti, Nuvolari, Varzi i Borzacchini, s dobitnicima listića s njihovim imenima.
Ondje je potpisan i ovjeren ugovor po kojem će u slučaju pobjede bilo koga od njih novac biti podijeljen na šest jednakih dijelova, a i Canestrini je nagrađen novim modelom Fiat. Ne baš posve sportski, ali niti nelegalno. Dogovor je objavljen, što je izazvalo bijes ostalih vozača i utrka je dočekana u napetoj atmosferi.
Kako bi smirio strasti, a i svjestan da su Nuvolari i Varzi veliki rivali, Canestrini ih je prije utrke izdvojio i natjerao da bace novčić kojim će se odrediti pobjednik u slučaju da obojica ostanu u borbi, kako se ne bi, slučajno, međusobno eliminirali. Varzi je dobio pismo-glava, no u utrci se, dok je vodio, našao u mehaničkim problemima, pa ga je Nuvolari sustigao.
Razvila se žestoka borba, jedna od mnogih u povijesti dvojice najljućih rivala, no u samoj završnici Varzi je ipak stigao 0,2 sekunde ispred Nuvolarija. Je li velikan iz Mantove uistinu otpustio gas u posljednjem zavoju? Znajući razinu rivaliteta, gotovo je nemoguće u to povjerovati, pogotovo pošto je s financijske strane bilo svejedno tko će od njih pobijediti.