8. travnja 1916. tragedija u gradu Corona zaustavila razvoj autoutrka u Californiji

Prije točno 104. godine, na zlosretnoj utrci u Coroni, u južnoj Californiji, poginuli su trkač Bob Burman, njegov mehaničar Eric Schroeder i jedan policajac, dok je petero gledatelja teže ozlijeđeno…

Burman se u svom plavom Peugeotu borio za vodstvo veći dio utrke, do trenutka kad mu se iznenada slomio jedan od kotača. Automobil se zanio, probio ogradu i uletio u publiku. Ova je nesreća duboko utjecala na daljnji razvoj automobilizma, označivši kraj cestovnih utrka u Kaliforniji.

Proteći će gotovo 40 godina do izgradnje prvih trkaćih pista, četiri desetljeća za kojih legalne utrke automobila u toj državi uopće nisu postojale. Možemo se samo zapitati, s obzirom na ekonomsku i propagandnu moć ondašnje industrije i medija, u kojem se pravcu mogao razviti američki, a možda i svjetski automobilizam da nije bilo tragedije u Coroni.

Burman, rodom iz Detroita, bio je među poznatijim američkim trkačima onog vremena, a sudjelovao je i na prvoj Indy 500 utrci 1911. Nabavljao je najbolje i najkonkurentnije europske trkaće automobile, poput Blitzen Benza ili Peugeota u kojem je doživio fatalnu nesreću.

Potreseni njegovom smrću Barney Oldfield i Harry Miller počeli su razvijati koncept sigurnog, zatvorenog trkaćeg automobila, koji će postati poznat kao ‘Golden Submarine’

Nakon nesreće Burman je prevezen u bolnicu u Riverside, obližnje mjesto u kojem će mnogo desetljeća kasnije biti napravljena zloglasna, vrlo opasna trkaća staza Riverside International Raceway.

U bolnici će Burman preminuti, no prije toga je došlo do nevjerojatnog skandala, jer je neka nepoznata žena s njegove samrtne postelje ukrala njegovu osamsto tadašnjih dolara vrijednu dijamantnu iglu, no Burmanova je žena to primijetila i kradljivica je uhvaćena, a igla pronađena skrivena u njezinu korzetu.


Komentari

loading...