KOTAČ BAVARSKOG USPJEHA

9. ožujka 1966. predstavljen BMW 1600, najznačajniji model u povijesti bavarske tvrtke

BMW je 1950-ih bio na koljenima, jer se ‘barokna’ serija 501 i 502 prodavala loše, a bolje sreće nisu bile ni sportske izvedenice 503 i 507. Da nije bilo malenog jajolikog dvosjeda BMW Isetta, bavarska bi tvrtka otišla u ropotarnicu povijesti…

Preokret je napravila limuzina BMW 1500, kao i činjenica da je tvrtku preuzeo sposobni Herbert Quandt. U tom je modelu predstavljen danas legendarni, dugovječni motor M10, koji je imao 1499 ccm i 80 KS, a bio je podloga za verzije 1600, 1800 i 2000.

Potom se pojavio Karmann coupe, a za 50. rođendan tvrtke BMW je ispred zgrade Opere u Münchenu predstavio i limuzinu s dvoja vrata, svježeg dizajna, BMW 1600, automobil koji će definitivno pokrenuti kotač uspjeha bavarske tvrtke.

Postat će temelj svih onih kvaliteta koje do danas izdvajaju brend BMW od industrijskog prosjeka i koje su ga dovela do statusa tvornice koja postavlja norme, u koju se gotovo svi drugi proizvođači na ovaj ili onaj način pokušavaju ugledati.

Nekoliko dana kasnije taj je model predstavljen i svjetskoj publici kao BMW 1600 na salonu u Ženevi. Atraktivna sportska limuzina srednje klase, dugačka 4230, široka 1590 i visoka 1410 mm (danas bi to, po dužini bila kompaktna, a po širini gradska klasa) zbunjivala je kupce, jer je odranije postojala limuzina iste oznake, pa se počela koristiti i oznaka 1600-2.

Uzdužno sprijeda, ukošen udesno (kako bi se smanjila visina haube), ugrađen je motor obujma 1574 ccm, s bregastim vratilom u glavi (OHC), pokretan dvostrukim lancem, s dva ventila po cilindru. Razvijao je 85 KS ori 5800/min, uz najveći okretni moment od 123 Nm pri 3000/min. S ručnim 4-stupanjskim mjenjačem do stotke je ubrzavao za 13,3 sekunde i postizao 161 km/h.

U rujnu 1967. stigao je model 1600 ti, s dva dvostruka rasplinjača Solex, kompresijskim omjerom povećanim sa 8,6 na 9,5:1, što je snagu povećalo na 105 KS pri 6000/min. To je vrijeme ubrzanja do stotke skratilo na 10,5 s, a najveću brzinu povećalo na 175 km/h.

Dodatna je brojka označavala broj vrata, pa je to kasnije skraćeno u 1602. Kada je 1968. predstavljen snažniji, legendarni, BMW 2002, čitavu se seriju počelo nazivati ’02 serijom’. U veljači 1972 predstavljen je BMW 1802 s 90 KS, a početkom 1975 i BMW 1502 sa 75 KS…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin