POSEBAN U SVAKOM POGLEDU

Abarth slavi 60 godina Turismo Competizione izvedbi

„TC“, skraćenica od Turismo Competizione, povezana je sa korijenima brenda Abarth. Prvi automobil koji je nosio to ime je bio Fiat-Abarth 850 TC, koji sada slavi 60. godišnjicu…

Turismo Competizione ili skraćeno TC utjelovljuje sposobnost brenda Abarth u kojem spaja udobnost automobila za svakodnevnu upotrebu sa svojim sportskim karakterom čineći ga pogodnim za putovanja i spremnim za track day susrete preko vikenda.

Ova godina označava 60. godišnjicu modela Fiat-Abarth 850 TV, prvog Škorpiona koji je nosio Turismo Competizione skraćenicu, otkrivajući svoj dvostruki karakter samim imenom. Danas, isti povijesni nazivi – Turismo i Competizione – predstavljaju obilježja dvije verzije novog modela Abarth 595, ikone brenda Škorpion koji savršeno utjelovljuje dvije duše brenda – stil i performanse.

Abarth nastavlja pohod. Nakon izuzetno pozitivne 2020. s povećanjem tržišnog udjela od skoro 50% u usporedbi s 2019., pozitivni trend u Europi je potvrđen u prva četiri mjeseca 2021. godine zahvaljujući novoj gami Abarth 595 za 2021. i osvježenim modelima 595 Turismo i 595 Competizione.

Performanse koje podižu adrenalin, zvuk iz auspuha, prepoznatljivi dizajn i uživanje u vožnji su i dalje tajne uspjeha malog superautomobila koji stiže iz ‘radione’ Abarth, a koji nastavljaju stvarati bogate osjećaje, i na putu i na stazi, isto kao i Fiat-Abarth 850 TC iz 1961. S razlogom je ta autentična posebna serija doživjela „prvih 60 godina“.

Svojim imenom i svojim duhom, modeli 595 Turismo i 595 Competizione stoga podsjećaju na jedno od najpoznatijih kreacija Carla Abartha. 1961. godine, tvorac marke je preobrazio tihi porodični automobil u praktičnu, laganu i brzu trkačku zvijer koja je osvojila mnoga europska takmičenja.

Tijekom 1960-ih godina i ekonomskog čuda tog doba, Fiat je poveo Italiju na put s modelima 500 i 600. Carlo Abarth je s oba ova modela uspio petvoriti u praktične automobile visokih performansi, koji su potukli svoje protivnike na europskim stazama, time stvarajući legendu brenda Škorpion. U veljači 1961. godine, osnivač brenda napravio je jednu od najsretnijih transformacija u svojoj karijeri: Fiat-Abarth 850 TC. Kao bazni model je uzeo Fiat 600 D, koji je imao 4-cilindarski redni motor od 767 cc, povećavajući provrt klipa na 62,5 mm, hod klipa na 69 mm, i zapreminu motora na 847 ccm. Novi klipovi su povećali omjer kompresije na 9.2:1, te zahvaljujući ugradnji nove, snažnije bregaste osovine, Solex karburatora od 32 mm, novog filtera zraka, druge radilice i ispušnog sistema pogodnog za sportsko upotrebu – motor je postizao 52 KS pri 5.800 okretaja.

Ovaj još snažniji automobil je mogao da postigne 140 km/h, stoga se moralo poraditi i na sistemu kočenja, gdje su diskovi zamijenili bubnjeve na prednjim kotačima. Model 600 kojeg je preradio Abarth dobrano je izmijenio svoj izgled: ispod prednjeg branika su postavljeni dodatni hladnjaci; a onda da bi se sve snažniji motor još više rashladio, gepek je podupiračima držan uspravno, najavljujući ono što će postati zadnji spojler, još jedna tipična karakteristika uzbudljivog Abarth vozila.

Uspjesi na stazi su ubrzo uslijedili, posebno u teškim trkama izdržljivosti, koje su naglasile performanse modela 850 TC i njegove daljenje izvedbe, poput modela 1000 i Radiale, ali i pouzdanost majstorskog rada brenda Abarth. Kako bi se ovo ilustriralo, mora se spomenuti 1961. i 500 km utrke na legendarnoj Nürburgring Nordschleife stazi u Nemačkoj. Kako bi se proslavio ovaj pothvat, napravljeno je posebno izdanje. Poznato kao Fiat Abarth 850 TC Nürburgring, ubrzo ga je pratila nova verzija još jačih performansi, 850 TC Corsa/65. Pored osvojenih sportskih nagrada, Abarth 850 TC je također hvaljen zbog njegove unutrašnjosti, koja je imala Jaeger instrument tablu i aluminijski volan s tri kraka.

S industrijskog gledišta, proizvodnja modela 850 TC je omogućena kroz sporazum s kompanijom Fiat, koja je osigurala proizvodnju brojnih modela 600 D posebno namijenjenih za Abarth radionice smještene u Corso Marche, u Torinu, gdje su usavršavani.

Zaista, skraćenica „TC“ ima i svoju osobnu priču. Ne samo da podsjeća na svog prethodnika 850 TC, nego je i kasnije dobila tehničko značenje, na primer u modelu Abarth Ritmo TC 125: u stvari, skraćenica TC („Twin Cam“ u ovom slučaju) se odnosila na dvostruku bregastu osovinu u motoru.

Abarth 595 Turismo i Abarth 595 Competizione, odvažni u svojim performansama i prefinjeni u svom stilu

Modeli Abarth 595 Turismo i Abarth 595 Competizione, dostupni kao hatchback i cabrio izvedba. Zahvaljujući specifikacijama nivoa opreme, ova dva modela imaju moćan karakter, koji ih čini jedinstvenim.

595 Turismo je sinergija stila i udobnosti koji je tipičan za talijanska gran turismo vozila, namijenjena onima koji žele da se izdvajaju svojim stilom, onima koji vole grad, ali žele da ga iskuse u stilu.

595 Competizione je namijenjen puristima, onima koji vole performanse i sportski karakter bez ograničenja, one koji žele da uživaju na putu na isti način kao i na stazi, one koji žele svako putovanje pretvoriti u izuzetno iskustvo.

Kako bi se odala počast sportskoj povijesti brenda Abarth, 595 Competizione ima nekoliko povijesnih detalja u dizajnu: nova mat Blue Rally plava boja s modela Fiat 131 Abarth Rally iz ’70-ih i nove 17-inčne alu felge, koje podsjećaju na one s modela Lancia Delta Rally Integrale iz ’90-ih.

Ispod haube je potentni 1,4-litarski T-Jet motor koji zadovoljava Euro 6D-Final standard, s dva nivoa snage – 165 KS u modelu Turismo i 180 KS u Competizione, isti onaj na kome su zasnovani motori automobila koji se takmiče u Formula 4 prvenstvima u Italiji i Nemačkoj.

Foto: Abarth

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin