IN MEMORIAM

Achille Varzi, legendarni talijanski vozač, jedan od najvećih u povijesti utrka, poginuo 1. srpnja 1948.

Foto: Audi

Achille Varzi, slavni talijanski vozač, od 1929. do 1934. ostvario je niz pobjeda na značajnim utrkama, vozeći Bugatti, Maserati i Alfa Romeo., s kojim je 1934. trijumfirao na Mille Miglia i Targa Florio

Achille Varzi jedan je od najvećih vozača automobilskih utrka svih vremena, velikan utrka kojem je na putu uspjeha stajao Tazio Nuvolari. Njihov se dvoboj intenzitetom može mjeriti jedino s mnogo desetljeća kasnijem F1 klinču u kojem su sudjelovali Ayrton Senna i Alain Prost.

Achille Varzi rođen je 8. kolovoza 1904., u gradiću Galliate, 40 km sjeverozapadno od Milana, Varzi se prvi puta susreo s 12 godina starijim Nuvolarijem 1920-ih u utrkama motocikala, a borbe su se nastavile i kad su prešli na četiri kotača.

Nuvolari je možda bio nešto uspješniji u njima, no ne mnogo, Varzi je u tim danima bio fantastičan. Od 1929. do 1934. ostvario je niz pobjeda na značajnim utrkama, vozeći Bugatti, Maserati i Alfa Romeo. Upravo mu je zadnja sezona u  timu Alfa Romeo, 1934., bila najuspješnija, te je godine pobijedio i na Mille Miglia i na Targa Florio.

No na obzoru su se pojavili novi, superiorniji srebrni bolidi i Varzi je pohrlio pod okrilje slavnog tima Auto Union, u potezu koji će označiti početak pada. Tijekom tri godine u timu Auto Union Varzi je pobijedio na nekoliko utrka, ali ne iz najjačeg ranga.

No na privatnom planu stvari nisu bile dobre: zaveo je Ilse Pietsch, ženu momčadskog kolege, a oboje su se navukli na morfij, kojeg je počeo dobivati za smanjenje bolova nakon jednog udesa. Narkomanski ekscesi bili su sve češći i Varzi je nestao s trkaće scene.

Nakon rata se neočekivano vratio, skinut s morfija i smiren s novom suprugom. Pobijedio je na nekoliko manjih utrka, u Argentini prvi prepoznao talent kojim je bljesnuo Juan Manuel Fangio te ga je pozvao u Europu, a onda je uslijedila tragična VN Švicarske, 1. srpnja 1948.

Kišica je natopila stazu tijekom treninga i Varzijev Alfa Romeo 158 proklizao je na mokrom lišću, prevrnuo se i ubio ga. Ta je nesreća nagnala FIA-u da uvede obavezno nošenje zaštitne kacige za vozače. Četiri dana kasnije, u utrci je poginuo i Christian Kautz, zaokruživši crni švicarski vikend.

 

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo