NA DANAŠNJI DAN

Alan Mann, protagonist superuspješnog pohoda Forda na trkaće staze 60-ih, rođen 22. kolovoza 1936.

Alan Mann, rođen 22. kolovoza 1936., slavu je stekao crveno-zlatnim trkaćim Fordovima, kojima je 60-ih, pod okriljem vlastite momčadi Alan Mann Racing, dominirao trkaćim i reli stazama

Za Alan Mann Racing vozili su znameniti vozači Sir John Whitmore, Jacky Ickx, Bosse Ljungfeldt, Graham Hill, Frank Gardner, Sir Jackie Stewart i Bruce McLaren. Nakon što je i sam vozio utrke zaposlio se kod jednog Fordovog distributera i počeo vrlo uspješno voditi njihov trkaći tim.

Veliki proboj uslijedio je 1963, nakon ukupne pobjede na 12 sati Marlboroa , kamo je američki Ford pozvao Britance kako bi pobijedili Volvo u klasi, a oni su neočekivano pobijedili i mnogo jaču američku postavu.

Osokoljen uspjesima, u dobi od samo 27 godina osniva vlastiti tim, koji će 1964., već u prvom nastupu, na Reliju Monte Carlo, pokazati snagu: Bo Ljungfeldt bio je trkaćim Ford Falconom najbrži na svim brzinskim ispitima, no sustav hendikepa pobjedu je dao Paddyju Hopkirku u Mini Cooperu.

Već 1965. Alan Mann Racing sa Sir Johnom Whitmoreom i Cortinom dominira u Europskom prvenstvu turističkih automobila i vodi Shelby Cobru do titule u svjetskom prvenstvu konstruktora, iako ne u vlastitoj livreji, nego u Shelbyjevoj klasičnoj plavo-bijeloj kombinaciji.

Uspjesi se nastavljaju nizati i sljedećih godina, osim s navedenim modelima slavu Alan Mann Racing ekipe pronijeli su i Ford Mustang, Ford GT40 i Ford Escort. Možda je najzanimljiviji bio Mannov osobni projekt prototipa F3L (poznat i kao P68) s tada novim Cosworthovim motorom, jedan od najljepših trkaćih automobila ikada napravljenih.

Nažalost, i jedan od najneuspješnijih: osvajali su prva startna mjesta, vodili utrke, vozili najbrže krugove, ali niti jedan nikada nije uspio stići do cilja neke službene utrke, sve do Mannovog povlačenja i rasformiranja momčadi 1969.

Talentirani Chris Irwin imao je tešku nesreću u F3L na Nordschleifeu, kojom je završila njegova trkaća karijera, a navodno i danas, više od četrdeset godina kasnije, osjeća njene posljedice i ima flashbackove na taj događaj.

Nakon nepunog desetljeća u automobilizmu Alan Mann se okrenuo avijaciji i vodio nekoliko uspješnih poslova vezanih za helikoptere. Početkom novog tisućljeća otkupio je nekoliko svojih starih trkaćih automobila i ponovo osnovao Alan Mann Racing kao ekipu za utrke oldtimera, u kojima je zamjetne uspjehe ostvario njegov sin Henry.

Kao dodatnu zanimljivost vrijedi spomenuti da su u Mannovoj radionici izrađeni i čuveni leteći automobili iz filma Chitty Chitty Bang Bang.

Nakon duge i teške bolesti Alan Mann je preminuo 21. ožujka 2012., ubrzo nakon što je dovršio zanimljivu autobiografiju.

Autor

Preporučeni sadržaj