NA DANAŠNJI DAN

Alejandro de Tomaso, argentinski automobilski mogul, preminuo 21. svibnja 2003.

Alejandro de Tomaso (1928. – 2003.)  jedan je od onih ljudi čiji bi život kad-tad valjalo pretočiti u film…

Sin imućne i utjecajne argentinske obitelji, morao je otići iz Argentine zbog antiperonističkih uvjerenja, nakon što je ondje ostvario velike trkaće uspjehe i prijateljevao s Che Guevarom.

Odnosno, tako je bar on tvrdio, a što je od svega toga istina teško je reći. Nesporno je da je na jednoj utrci u Buenos Airesu upoznao bogatu američku nasljednicu Isabelle Haskell, koja će mu postati supruga i financirati njegove tvrtke.

Zajedno su nastupali na utrkama i nerijetko pobjeđivali u klasi, obično malom, ali sposobnom ‘barchettom’ tvrtke O.S.C.A. Potkraj 1950-ih de Tomaso je nastupio na dvije utrke Formule 1, preselio se u Italiju i u Modeni osnovao vlastitu tvrtku.

Prva je ideja bila proizvodnja trkaćih automobila, no na kraju će se cestovni pokazati mnogo značajnijim dijelom priče. Premda se mora reći da je kao konstruktor bolida de Tomaso došao i do Formule 1, iz koje se povukao nakon što je Piers Courage poginuo u njegovom bolidu, vozeći za momčad Franka Williamsa.

Na planu cestovnih modela de Tomaso je prvo predstavio model Vallelunga, jedan od prvih automobila sa središnje smještenim motorom, a potom veći i snažniji model Mangusta, jednake koncepcije. Krucijalni model tvrtke bila je Pantera, koja je prodajom kroz salone Lincolna i Mercuryja u SAD produkcijski nadmašila sve onovremene konkurente zajedno. Zanimljiv je i model Zonda.

Zbog ne baš posve vrhunske kvalitete i nadolazeće naftne krize projekt je propao, a Pantera se nastavila proizvoditi u malim serijama još dvadesetak godina. Modeli Deauville i Longchamp nazvani su po francuskim konjskim trkalištima u počast hobiju Isabelle Haskell.

De Tomaso je 1970-ih kupio Maserati, Innocenti, Moto Guzzi, Benelli, kao i dizajnerske kuće Ghia i Vignale. Prelazak Maseratija u masovne vode modelom Biturbo njegova je zamisao. 1993. je doživio moždani udar od kojeg se nikad nije u potpunosti oporavio.

Umro je deset godina kasnije, nakon ne baš uspjelih pokušaja povratka tvrtke modelom Guara i novom Mangustom. Nakon tržišnog i poslovnog kolapsa, tvrtka De Tomaso se konačno gasi 2015.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo