Alfa Romeo 156 (1997. – 2007.): Cuore sportivo, Europski auto 1998. godine, uveo Common rail

Predstavljena na jesen 1997. na Frankfurtskom Motor Showu kao zamjena za Alfu 155 izazvala je sveopće oduševljenje dizajnom i tehnologijom…

Dizajnirana u Alfinom Centro Stilu od strane glavnog dizajnera Waltera de Silve s visoko zakrivljenim bokovima, retro ručkama na ulaznim vratima, sakrivenim stražnjim kvakama i velikom profiliranom maskom na prednjem dijelu prema mnogima još uvijek je jedan od najljepših automobila u svojoj klasi.

Ujedno je i među prvima naglašavala svoj coupe izgled upravo zbog stražnjih kvaka koje su bile sakrivene.Remek-djelo dizajna već je postalo klasik po svemu osim navršenim godinama, ‘Europski automobil 1998. godine’ i danas je izvrstan ‘vozački’ auto, premda se nije baš iskazao sigurnošću

Najznačajniji model u novijoj povijesti Alfa Romea jedan je od onih automobila rođenih pod sretnom zvijezdom, toliko sjajno pogođen da nikada nije pao ispod radara. Svakako, na tržištu ima jeftinih i umornih primjeraka, no i onih koje vlasnici tetoše i ne spuštaju cijenu.

‘Europski automobil 1998. godine’ (prva titula za milansku marku) dizajnerski je tour de force Waltera de’Silve, a stilski elementi poput visoko postavljenih, horizontalnih stražnjih svjetala i skrivenih kvaka stražnjih vrata bezbroj su puta imitirani.

Koliko su osnovne dizajnerske smjernice odredile razvoj automobilskih oblika u zadnja dva desetljeća, toliko je s tehnološke strane model značajan po prvom common-rail dizelašu 1.9 JTD sa 105 KS.

Većina primjeraka imala je prednji pogon, a od 2004. na običnom i povišenom karavanu nuđen je i 4×4. Od 105 do 250 KS (uz Autodeltin tretman i do 400 KS) nudili su motori od 1,6 do 3,2 litre, benzinci i dizelaši. Nepraktični Sportwagon imao je manji prtljažnik od limuzine, ali i sjajno izgledao, kao i povišeni 4×4 Crosswagon.

Proizvedeno je oko 680.000 primjeraka svih izvedbi modela, a skladan redizajn je 2003. potpisao Giorgetto Giugiaro; postoje ljubitelji i jedne i druge generacije, no po našem skromnom sudu original je ipak ljepši. Osim prestižne GTA izvedbe kao youngtimeri još nisu skupi, a cijenu u većoj mjeri određuje stanje konkretnog primjerka nego motorizacija.

Premda ima prednji pogon, ovo je sjajan vozački automobil te je i to jedan od razloga održavanja popularnosti.. Alfa Romeo 156 iza see ima i lijepe sportske uspjehe. Ponekad je nezasluženo u sjeni prethodnika 155 V6 TI, ne zbog nedostatka rezultata, nego zato što u godinama vladavine (1998. – 2003.) talijansko i potom europsko prvenstvo turističkih automobila nisu baš bilo i na vrhuncu popularnosti.

Neki od trkaćih modela nosili su oznaku GTA, mada su svi imali redne 4-cilindraše, dok je cestovna GTA rabila V6 od 3,2 litre. Danas njenim putem ide Giulija…


Komentari

loading...