Alfa Romeo 8C Competizione, dodir povijesti i budućnosti cestovne umjetnosti

8C Competizione vratio je identitet i vrijednosti koje njeguje ova marka. Dok bi se o tehničkoj izvedbi moglo pričati danima – optimalan odnos težine i snage, preciznosti upravljanja…

Povijest marke u ovom projektu poslužila je kao inspiracija. Kada imate povijest poput talijanske marke, onda rezultat može biti samo – magičan. Alfa Romeo 8C to doista i je.

Model koji je postao prirodna referentna točka za sve modele nakon njega, uključujući automobile iz velikih serija, poput modela MiTo i Giulietta. Dok je model 4C, na najbolji mogući način utjelovio ipak pristupačniju umanjenu verziju kultnog modela.

Alfa Romeo 4C (foto: Alfa Romeo)

8C Competizione nastao je usred procesa dubinske reorganizacije u automobilskom sektoru dok se pripremao za suočavanje s novim vrijednostima autoindustrije.

Tamo još 2006. godine, Sergio Marchionne je dao signal da se započne industrijalizacija i serijska proizvodnja „konceptnog automobila“ koji je izazvao ogromno uzbuđenje i lavinu reakcija tijekom Salona automobila u Milanu 2003.

Dizajnerski centar Alfa Romea predvođen od strane Nijemca Wolfgang Eggera, posložili su prvotni dizajn za samo osam mjeseci. Na koncu, finalni proizvod predstavljen je u svojoj konačnoj verziji na Sajmu automobila u Parizu. Interes koji je izazvao model 8C, najbolje opisuje brojka od 1.400 narudžbi iz cijelog svijeta, a najavljenih 500 numeriranih primjeraka je prodato mnogo prije nego što su uopće pušteni u proizvodnju.

Priča modela 8C Competizione počinje s njegovim imenom. 8C upućuje na automobile s osam cilindara koje je dizajnirao Vittorio Jano. Bili su to automobili koji su tijekom 1930-ih pobjeđivali na utrkama širom svijeta (četiri uzastopne pobjede na čuvenom Le Mansu, i tri na Mille Miglia). Competizione s druge strane, bio je naziv modela 6C 2500, koji je vozio Juan Manuel Fangio, u trci Mille Miglia 1950.

Famozni model napravljen je kao svojevrsna sinteza i oživljavanje značenja marke Alfa Romeo, 8C je odraz tehničkih tema koje su bile drage brendu od samog početka. Poput njegove lakoće, korištenja aluminija, titana, ugljičnih i kompozitnih materijala.

Alfa Romeo 8C svoju draž dodatno naglašava uz 4,7-litarski V8 sklop od 450 KS. Koncepcija koja je vratila mjenjačku kutiju na zadnju osovinu, rezultirala je automobilom s optimalnim odnosom težine-snage. U brojkama, to znači kako 100 km/h lovi za svega 4,2 sekunde.

„8C, mislim da je to jednostavno najljepši automobil ikad napravljen“
Jeremy Clarkson, ‘Top Gear’

Alfa donosi još nešto. To je nešto što se zove – stil. Hauba kao njuška je izgledala kao da grize asfalt. Njen profil je mekan i valovit. Horizontalna izbočina ujedinjuje lukove iznad kotača, povezujući ih sa „mišićavim“ izgledom zadnjeg blatobrana.

Izgleda kao primjerak za kviz iz povijesti brenda. Oči 8C su s modela 33 Stradale, malo više od linije haube; njegov zadnji dio podsjeća na onaj s modela ’61 Giulietta SZ, dok; cirkularna zadnja svjetla odaju počast modelu Giulia TZ, još jednoj kraljici trkačkih staza. 8C je oživio na fantastičan način prošlost, kao da je dizajnerski sektor Alfa Romea odavao počast cijeloj eri automobilskog dizajna.

Automobili iz tog perioda su poslužili kao inspiracija za model 8C Competizione, i on ih je oživio kroz odvažnost svoga nastupa, jasnih linija i svog drskog i odvažnog nasljeđa prepoznatljivih karakteristika iz prošlosti.

Trilobo kombinacija možda najpoznatijeg „lica“ u svijetu motornih vozila definirao se još u ’30-im godinama prošlog stoljeća.

Prije toga, stilu se davalo malo prostora: „njuška“ automobila se sastojala od hladnjaka s prednjim svjetlima sa strane. S druge strane, čim su počela pridodavati pažnja detaljima, pojavio se Alfa Romeo štit – i kada je postao previše mali da hladi sve jače i jače motore, dva poprečna usisnika zraka su se pojavila, kojima su ljubitelji marke odmah nadjenuli ime – brkovi.

Trilobo, prethodno skroman, zvanično je usvojen kao simbol brenda počevši od modela 6C 2500 Freccia d’Oro. Kao i svi simboli, evoluirao je tijekom vremena, odražavajući ono što je lijepo s ukusom i moderno – ali uvijek ostajući jedinstven i nepogrešiv. Bio je valovit i impozantan na modelu 1900, tanji na modelu Giulietta. Aerodinamičan i napet na modelu Giulia, ugao i skoro savršeno jednakostraničan tijekom 1970-ih i 1980-ih. Bio je minimalistički i stiliziran tijekom 1990-ih, ali s modelima 156 i 8C se vratio svojoj prirodnoj ulozi, koju je od tad zadržala u svim narednim modelima.

Jedna Alfa Romeo 8C Spyder do nedavno je bila u Hrvatskoj, preciznije u Osijeku. Inače, ovaj kolekcionarski dragulj u oglasnicima se može pronaći po cijeni od oko 250.000 eura. Alfa je oduvijek bila posebna, a ovaj model to na najbolji način potvrđuje.

foto: Alfa Romeo


Komentari

loading...