NA DANAŠNJI DAN

Amédée Gordini, talijansko-francuski čarobnjak tuninga, rođen 23. lipnja 1899.

Amédée Gordini imao je sposobnost od serijskih motora načiniti trkaće, pobjedničke, što mu je donijelo nadimak ‘Le Sorcier’ (Čarobnjak). Nakon II. svjetskog rata proslavio se tuniranjem modela Simca, a potom još više frizirajući Renault 8, Renault 12 …

Amédée Gordini, dobitnik francuske Legije časti i jedan od najpoznatijih ljudi u povijesti francuske automobilske industrije, rođen je 23. lipnja 1899. u Bazzanu pored Bologne kao Amedeo i čistokrvni je Talijan. Baš poput Yvesa Montanda ili Edith Piaf, talijanska krv nije ga spriječila u tome da postane ponos Francuske. Već se u najranijoj mladosti oduševio automobilima, i od tinejdžerskih dana radi kao mehaničar.

Njegov se put u Italiji isprepliće s mnogim velikanima, kao što su Alfieri Maserati, Eduardo Weber, Enzo Ferrari i Tazio Nuvolari, no 1925. odlučuje preseliti u Pariz. Ondje vozi utrke, dorađuje automobile marke Simca i osniva vlastitu tvrtku za, danas bismo rekli, tuning. Neposredno nakon II. svjetskog rata Gordini postaje svjetski poznato ime zahvaljujući vlastitim bolidima, obično na mehaničkoj osnovi modela Simca.

Amédée Gordini  je bio uspješan i kao vozač utrka: 9 rujna 1945. u Parizu, u Bulonjskoj šumi, održana je prva auto-moto utrka nakon II. svjetskog rata. U klasi 1500 pobijedio je Amédée Gordini, vozeći frizirani model Simca. Njegovi su automobili uspješni u raznim kategorijama i na raznim stazama, a voze ih najbolji vozači onog vremena, među kojima je bio i Fangio. Sposobnost da od serijskih motora načini trkaće, pobjedničke strojeve donijela mu je nadimak “Le Sorcier” (Čarobnjak).

Sredinom 50-ih Gordini se razilazi s tvrtkom Simca te počinje tunirati Renault. Možda i više od samostalnih automobila iz ranijeg doba ime mu je upamćeno po sportskim verzijama modela Renault Dauphine, Renault 8, Renault 12… Dorađivao je i motore Renault za drugog najpoznatijeg tunera marke, Alpine. Amédée Gordini, talijansko-francuski čarobnjak tuninga, umro 25. svibnja 1979., a ime mu živi preko jednog pariškog trga nazvanog mu u čast, donedavno i preko sportskih izvedenica modela Renault.