NA DANAŠNJI DAN

Amédée Gordini, talijansko-francuski čarobnjak tuninga, rođen 23. lipnja 1899.

Foto: Renault

Amédée Gordini imao je sposobnost od serijskih motora načiniti trkaće, pobjedničke, što mu je donijelo nadimak ‘Le Sorcier’ (Čarobnjak). Nakon II. svjetskog rata proslavio se tuniranjem modela Simca, a potom još više frizirajući Renault 8, 12

Amédée Gordini, dobitnik francuske Legije časti i jedan od najpoznatijih ljudi u povijesti francuske automobilske industrije, rođen je 23. lipnja 1899. u Bazzanu pored Bologne kao Amedeo i čistokrvni je Talijan.

Baš poput Yvesa Montanda ili Edith Piaf, talijanska krv nije ga spriječila u tome da postane ponos Francuske. Već se u najranijoj mladosti oduševio automobilima, i od tinejdžerskih dana radi kao mehaničar.

Njegov se put u Italiji isprepliće s mnogim velikanima, kao što su Alfieri Maserati, Eduardo Weber, Enzo Ferrari i Tazio Nuvolari, no 1925. odlučuje preseliti u Pariz. Ondje vozi utrke, dorađuje automobile marke Simca i osniva vlastitu tvrtku za, danas bismo rekli, tuning.

Neposredno nakon II. svjetskog rata Gordini postaje svjetski poznato ime zahvaljujući vlastitim bolidima, obično na mehaničkoj osnovi modela Simca. I sam je bio uspješan u utrkama: 9 rujna 1945. u Parizu, u Bulonjskoj šumi, održana je prva auto-moto utrka nakon II. svjetskog rata.

U klasi 1500 pobijedio je Amédée Gordini, vozeći frizirani model Simca. Njegovi su automobili uspješni u raznim kategorijama i na raznim stazama, a voze ih najbolji vozači onog vremena, među kojima je bio i Fangio. Sposobnost da od serijskih motora načini trkaće, pobjedničke strojeve donijela mu je nadimak ‘Le Sorcier’ (Čarobnjak).

Sredinom 1950-ih Gordini se razilazi sa Simcom, no nalazi zamjenu u Renaultu. Možda i više od samostalnih automobila iz ranijeg doba ime mu je upamćeno po sportskim verzijama modela Renault Dauphine, 8, 12… Dorađivao je i motore Renault za drugog najpoznatijeg tunera marke, Alpine.

Amédée Gordini, talijansko-francuski čarobnjak tuninga, umro 25. svibnja 1979., a ime mu živi preko jednog pariškog trga nazvanog mu u čast, donedavno i preko sportskih izvedenica modela Renault.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin