Amédée Gordini, talijansko-francuski čarobnjak tuninga, umro 25. svibnja 1979.

Sposobnost da od serijskih motora načini trkaće, pobjedničke, donijela mu je nadimak ‘Le Sorcier’ (Čarobnjak). Nakon II. svjetskog rata Gordini se proslavio tuniranjem Simci, a potom još više frizirajući Renault 8, 12…

Amédée Gordini (1899. – 1979), dobitnik francuske Legije časti i jedan od najpoznatijih ljudi u povijesti francuske automobilske industrije, rođen je 23. lipnja 1899. u Bazzanu pored Bologne kao Amedeo i čistokrvni je Talijan.

Baš poput Yvesa Montanda ili Edith Piaf, talijanska krv nije ga spriječila u tome da postane ponos Francuske. Već se u najranijoj mladosti oduševio automobilima, i od tinejdžerskih dana radi kao mehaničar.

Njegov se put u Italiji isprepliće s mnogim velikanima, kao što su Alfieri Maserati, Eduardo Weber, Enzo Ferrari i Tazio Nuvolari, no 1925. odlučuje preseliti u Pariz. Ondje vozi utrke, dorađuje automobile marke Simca i osniva vlastitu tvrtku za, danas bismo rekli, tuning.

lNeposredno nakon II. svjetskog rata Gordini postaje svjetski poznato ime zahvaljujući vlastitim bolidima, obično na Simcinoj mehaničkoj osnovi. I sam je bio uspješan u utrkama: 9 rujna 1945. u Parizu, u Bulonjskoj šumi, održana je prva auto-moto utrka nakon II. svjetskog rata.

U klasi 1500 pobijedio je Amédée Gordini u Simcu. Gordiniji su uspješni u raznim kategorijama i na raznim stazama, a voze ih najbolji vozači onog vremena, uključujući i Fangia. Sposobnost da od serijskih motora načini trkaće, pobjedničke strojeve donijela mu je nadimak ‘Le Sorcier’ (Čarobnjak).

Sredinom 1950-ih Gordini se razilazi sa Simcom, no nalazi zamjenu u Renaultu. Možda i više od samostalnih automobila iz ranijeg doba ime mu je upamćeno po sportskim verzijama Renaultovih modela Dauphine, 8, 12… Dorađivao je i Renaultove motore za drugog najpoznatijeg tunera marke, Alpine.

Umro je 25. svibnja 1979.. a ime mu živi preko jednog pariškog trga nazvanog mu u čast, donedavno i preko sportskih izvedenica Renaultovih modela.


Komentari

loading...