American Motors nastao 14. siječnja 1954. spajanjem tvrtki Nash i Hudson

American Motors jedan je od rijetkih primjera američkih tvrtki koje su, na domaćem tržištu, uspjele ugroziti dominaciju koju, među lokalnim proizvođačima, imaju General Motors, Ford i Chrysler (danas dio mega-koncerna Stellantis)…

Najuporniji izazivač, koji je desetljećima uspijevao odolijevati tvrtkama iz Velike trojke, je korporacija American Motors, nastala prije 67 godina. Tada su se spojile ugledne, ali za samostalan nastup na tržištu ipak premale tvrtke Hudson i Nash.

Hudson je dominirao NASCAR serijom, njihovi su tehnološki napredni modeli bili odabir inteligentnih kupaca, a Nash je serijom inovativnih modela s dizajnom kojeg je potpisao Pinin Farina također je bio snažan tržišni igrač, podržan snagom sestrinske tvrtke Kelvinator, jednog od vodećih svjetskih proizvođača kućanskih i industrijskih hladnjaka.

Bilo je to najveće spajanje dvije tvrtke u američkoj povijesti i budućnost je izgledala svijetlo. Uprava nove tvrtke u startu je napravila grešku odricanja od prošlosti, tako da su već do 1957. ugašene obje tradicionalne tvrtke, Nash i Hudson.

Rambler je postao osnova korporacije, s priličnim uspjehom, 1960. bio je treća najprodavanija marka u SAD, no u šezdesetima je počeo posustajati, a luksuzniji i skuplji AMC tek je dijelom ispunio tu prazninu.

Sedamdesete su donijele niz neuspjeha, no tvrtka je održana zahvaljujući uspjehu 1970. kupljenog Jeepa, čija je snaga bila glavni razlog kasnijih kupovina od strane prvo tvrtke Renault, a potom i Chrysler. Gašenjem tvrtke Eagle 1988. i American Motors je otišao u povijest, samo je Jeep preživio (danas brend koncerna Stellantis).

 

Komentari