Amfibijska vozila Amphicar 16. rujna 1965. uspješno prešla La Manche

Hans Trippel je 1963. predstavio Amphicar, vjerojatno najuspješnije amfibijsko vozilo ikada napravljeno, do zatvaranja tvornice 1968. proizvedeno ih je tri tisuće….

Amphicar se u vodi ponašao solidno, ali na cesti je bio prilično nestabilan  i izgledao je smiješno. Pokretao se motorom modela Triumph Herald 1200, snage 43 KS pri 4750/min te je na cesti mogao razviti 110 km/h, a u vodi, odnosno moru 6,5 čvorova (oko 12 km/h).

Imao je najviše peraje koje su se ikada pojavile na nekom serijskom automobilu, nadmašivši pritom sve američke ekscese s kraja pedesetih. No, te su peraje bile nužnost, jer su štitile motor od valova.

Premda nije bio predviđen za otvoreno more, Amphicar se znao zateći na najneobičnijim mjestima – jedan je primjerak čak, ploveći bez svjetala usred noći, doživio sudar s tankerom usred Gibraltarskog tjesnaca.

Ujutro je pronađeno tijelo vozača – i velik broj plutajućih vrećica napunjenih stanovitom vrstom ne baš legalnog bijelog praha… No zabilježena su i barem dva uspješna prelaska preko La Manchea, a prvi od njih dogodio se 16. rujna 1965. Britanski časnici Peter Tappenden i Michael Bailey, postigli su dogovor s tvornicom da im osigura vozilo za taj pothvat.

Kad je londonski krupje i vlasnik Amphicara Timothy Dill-Russell čuo za planove, odlučio im se priključiti, a društvo mu je pravio još jedan časnik, Joe Minto. Vrijeme je 16. rujna bilo prilično loše, a valovi veliki, no nisu odustali nego su u 8 i 50 ujutro ušli u more u Doveru. 7 sati i 20 minuta kasnije neobična se povorka pojavila na plaži u Calaisu: jedan je Amphicar užetom vukao drugi.

Nasred kanala je motor Dill-Russellovog Amphicara zbog kvara na pumpi povukao vodu. Zanimljivo je i da su morali dolijevati gorivo tijekom puta, jer je spremnik bio premalen za La Manche. Za to su morali dodati vanjski otvor spremnika, jer očigledno baš i nije bilo praktično na otvorenom moru otvarati poklopac prtljažnika, pod kojim se standardno nalazio čep!

Po ispumpavanju vode i drugi je Amphicar upalio otprva i vesela je družina nastavila put, prvo do autosalona u Frankfurtu, a potom i preko DDR-a do tvornice u Berlinu.


Komentari

loading...