Audi A2, revolucionarni, ali zlosretni aluminijski adut B-segmenta, predstavljen 15. studenoga 1999.

Audi A2 (1999. – 2005.), prvi i posljednji model niže klase s aluminijskom karoserijom, zanimljiv i prostran premium B-segmenta, kojem su uspjeh limitirali nemušt dizajn i paprena cijena, pa je ugašen 2005., ne dobivši nasljednika…

Malobrojni su automobili koji u trenutku predstavljanja pokazuju tehnološki, dizajnerski ili neki treći iskorak dostatno velik da ih možemo nazvati revolucionarnima. Takvi projekti usto nerijetko završavaju u suzama, odnosno u crvenim brojkama, jer se često događa da u trenutku predstavljanja ili nisu bili spremni za tržište, ili tržište još nije spremno za njih.

Jedan od najzanimljivijih primjera takvih automobila u novijoj povijesti svakako je bio Audi A2, neobični križanac malog gradskog automobila i monovolumena, koji je otvorio nekoliko novih poglavlja u automobilskom razvoju, ali se nije uspio nametnuti tradicionalno konzervativnom tržištu.

Povišena forma imala ze značajke tada trendovskih monovolumena uz, za tadašnje standarde niže klase izvrsnu aerodinamiku (0,32), čemu je doprinijela i glatka prednja maska (usisnik zraka je u braniku)

Tako da nikada nije dobio nasljednika, a Audi je, poučen neuspjehom do sada na europsko tržište plasiranih posve električnih vozila, odustao i od planiranog posve električnog Audi A2, izvorno najavljivanog za 2014. godinu.

Audi A2 je predstavljen u rujnu 1999. na autosalonu IAA u Frankfurtu, kao, prvi mali automobil s aluminijskom karoserijom, koji se počeo proizvoditi 15. studenoga 1999. To je uz većeg Audi A8 jedini takav automobil na tržištu, što znači da je to ‘rijetka zvijerka’.

Aluminijska koncepcija ASF (Audi Space Frame) ponudila je velike prednosti – smanjena je masa karoserije (poboljšava performanse i smanjuje potrošnju), poboljšana je otpornost karoserije na prohrđavanje, čak su i poboljšana deformacijska svojstva u sudaru.

Funkcionalna i udobna unutrašnjost izrađena je od premium materijala, a bolje verzije imale su automatizirani mjenjač s mogućnošću ručnog šaltanja

No takva koncepcija košta trostruko više od obične (a cijena karoserije sudjeluje s oko 30 posto u cijeni automobile). ASF koncepcija uvedena je 2002. u prvom modelu Audi A8, Slijedio je 1999. Audi A2, potom 2002 drugi A8, 2006. Audi TT druge generacije, 2008. Audi RS i 2010. treći A8 i 2017. četvrti Audi A8. Ukupno ih je proizvedeno više od milijun.

Aluminijska karoserija, uz vrhunsku otpornost na prohrđavanje osigurala je masu od samo 895 kg, pa je s osnovnim benzincem 1.4 16V snage, uvedenom 1998. u modelu Volkswagen Golf IV. Imao je korektne performanse, ubrzanje do stotke za 12,3 sekunde i najveću brzinu od 173 km/h, uz deklariranu potrošnju od 5,9 litara.

Tome je uz razmjerno malu masu doprinijela, za nižu klasu mali otpor zraka (Cd 029).

Karoserija dimenzija 3825 x 1675 x 1550 mm osigurala je, za nižu klasu gotovo nevjerojatnu prostranost, a vrlina je bio i prtljažnik od 390 do 1085 litara

U opciji je bio i 3-cilindarski dizelaš 1.4 TDI (s ubrizgavanjem po sustavu pumpa-brizgaljka) sa 75 KS, koji je slične performanse (12,6 s, 173 km/h) postizao uz potrošnju od 4,3 litre.

Posebno je bio zanimljiv model Audi A2 3L s 3-cilindarskim turbodizelašem 1.2 TDI sa 61 KS i robotiziranim 5-stupanjskim mjenjačem, aerodinamički optimiran (Cd 0,25) i olakšan, s užim gumama nižeg otpora kotrljanja, koji je postizao vrlo dobre performanse (14,9 s, 169 km/h), uz prosječnu potrošnju od samo 3,0 l/100 km.

U svibnju je uveden Audi A2 1.6 FSI sa 110 KS, atmosferski benzinac s direktnim ubrizgavanjem (9,8 s, 202 km/h, 5,9 l/100 km), a u studenome 2003. i 1.4 TDI s 90 KS (10,9 s, 188 km/h, 4,3 l/100 km). Potražnja kupaca nije opravdala golema ulaganja u razvoj i skupu proizvodnju – do 2005., kad je proizvodnja ugašena, prodano je samo 176.205 primjeraka.


Komentari

loading...