Audi Quattro: posljednji primjerak proizveden 1. ožujka 1991.

Audi se do ženevskog salona 1980. doživljavao kao zanimljiva, ali ne osobito uzbudljiva marka, koja se za tržišnu nišu borila s većim modelima Opel i Ford, a ne kao konkurent za BMW i Mercedes-Benz

Sve je to promijenio Quattro, senzacionalni coupe s pogonom na sve kotače, predstavljen tada i ondje. Za početak, izgledao je odlično, naglašeni, zaobljeni bokovi odvajali su ga od coupe izvedenice modela Audi 80, na čijoj je osnovi rađen.

Upravo će taj agresivan stil proširenih blatobrana obilježiti velike automobilske ikone desetljeća koje je dolazilo, poput BMW M3 ili Lancia Delta Integrala.

No ono što je budilo maštu bila je inovativna tehnologija: sportski automobilom s pogonom na sve kotače i turbo-punjačem bio je velika novost.

Jensen FF je imao integralni pogon potkraj 1960-ih, no Audi Quattro nudio je  ‘state of the art’ tehnologiju i uzbuđivao duhove nizom neobičnih rješenja, pa i motorom s pet cilindara.

Komentari