Audi Quattro Sport S1 (1986.) reli monstrum s više od 600 KS

Audi Quattro, relijaška legenda s karoserijom od ugljičnog kompozita i kevlara, 5-cilindarskim turbobenzincem i stalnim pogonom 4×4, Audi je testirao verziju s više od 1000 KS…

Reli se dijeli na dva razdoblja, prije Quattra i poslije Quattra. FISA, današnja FIA, 1979. dozvolila je da se pogon na četiri kotača koristi u relijaškom prvenstvu.

Potencijale tog pogona prepoznali su samo u Audiju. Prvi Quattro 1981. imao je 200 KS, a legendarni Quattro Sport S1 iz 1986., napravljen za relijašku Grupu B, više od 600 KS.

Riječ je o modelu izvedenog iz modela Audi Quattro (440 x 172 x 134 cm), ali mu je dužina smanjena na 416 cm (međuosni je razmak smanjen za čak 32 cm), a širina povećana na 179 cm. Upotrebom ugljičnih vlakna i kevlara masa mu je bila 1000 kg.

Redni 5-cilindarski turbobenzinac obujma 2144 ccm, koji je u izvornoj verziji razvijao 200 KS, pojačan ne na 220 KS (s 20V), potom u skraćenom i nabrijanom modelu Sport Quattro na 306 KS.

Potom je krenulo, model Sport Quattro S1 je nabijen na 530 KS. Do stoke je ubrzavao za 3,1 s, a s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, za samo 2,8 sekundi.

U ‘overboostu’ je ispaljivao više od 600 KS, u verziji E2 Pikes Peak na više od 650 KS. Audi je testirao verziju Quattra S1 i s više od 1000 KS.

Najjači u povijesti (1): Formula 1 je 1980-ih bila na steroidima…


Komentari

loading...