Studija Coupé iz 1995. započela je serijsku proizvodnju 1998., tako se pojavio Audi TT koji je u prvoj generaciji prodan u čak 178.765 primjeraka…
Dvadeset pet godina, tri generacije. Marka s četiri prstena ispisala je povijest dizajna s modelom – Audi TT. Od svog debija 1998. godine, ovaj sportski automobil zadivio je veliki broj ljudi diljem svijeta zahvaljujući zabavi koju donosi vozačima i jasnom jeziku dizajna. „Auto Europe“ proglasio ga je najboljim novim automobilom godine 1999.
Sredinom 1990-ih, luksuzni model Audi A8 uzdigao je marku Audi na višu poziciju i postupno doveo do preimenovanja serije modela: Audi 80 je postao Audi A4, a Audi 100 je prozvan Audi A6. Predstavljen 1994., Audi A4 bio je prvi model koji je utjelovio Audi novi dizajnerski jezik. Sljedeći je bio premium kompaktni automobil Audi A3, lansiran 1996., i druga generacija Audija A6, predstavljena 1997. U tijeku potpunog zaokreta marke kroz svježi, progresivni dizajn, američki dizajner Freeman Thomas, pod tadašnjim voditeljem Dizajner Peter Schreyer stvorio je čisti sportski automobil u liku i djelu – Audi TT Coupé. Audi je predstavio studiju entuzijastičnoj publici na sajmu IAA u Frankfurtu u rujnu 1995. Naziv modela “TT” podsjeća na legendarni Tourist Trophy na otoku Man, jednom od najstarijih moto-sportskih događaja na svijetu i na kojem NSU i DKW proslavili su velike uspjehe sa svojim motociklima. Naziv “TT” također podsjeća na sportski NSU TT iz 1960-ih. Namjerno odstupanje Audija TT Coupé od uobičajene Audi nomenklature naglasilo je potpuno novi model u postavi.
U prosincu 1995. donesena je odluka o masovnoj proizvodnji Audija TT Coupé. Torsten Wenzel, dizajner eksterijera proizvođača iz Ingolstada, koji je pomogao uvesti studiju u serijsku proizvodnju, prisjeća se: „Za nas je najveća pohvala bila kada je stručni tisak sa zahvalnošću primijetio da se nije mnogo promijenilo od studije do serijskog modela, iako smo mi, naravno, morali prilagoditi mnoge detalje zbog tehničkih specifikacija za serijsku verziju, uključujući proporcije.” Najuočljivija je bila integracija stražnjeg bočnog stakla, što je izdužilo profil automobila i povećalo dinamiku sportskog automobila. Za Wenzela, Audi TT ostaje “skulptura vožnje, s najkvalitetnijim površinama i linijama.” Karoserija Audija TT izgleda kao da je izrađena iz jednog dijela, kaže on, a prednji kraj bez tradicionalnih prevjesa branika naglašava njegovu jasnu formu.
Još jedan element dizajna doprinosi nepogrešivoj silueti Audija TT Coupé: krug – “savršen grafički oblik”, kako ga Wenzel opisuje. Brojni kružni elementi inspirirali su dizajn eksterijera i interijera sportskog automobila. Svaka linija na TT ima svrhu, svaki oblik funkciju. “U Audi Designu uvijek slijedimo filozofiju ‘manje je više’. Isticanje jedinstvenog karaktera Audija TT Coupé svođenjem na bitne stvari bio je izazovan i poseban pothvat za nas dizajnere.”
Dvije obljetnice u jednoj godini: Audi Hungaria slavi uz Audi TT
1998. započela je serijska proizvodnja Audija TT Coupé. Godinu dana kasnije, Audi je lansirao TT Roadster. Poput izložbenog automobila i A3 koji je lansiran 1996., sportski se automobil temeljio na platformi VW Golfa IV. Od samog početka, TT je proizvodio Audi Hungaria Motor Kft. u Mađarskoj. Obojene karoserije TT-a su preko noći prevezene željeznicom iz Ingolstadta u Győr, gdje je obavljena završna montaža. Ova metoda proizvodnje između Ingolstadta i Győra bila je jedinstvena u automobilskoj industriji tog vremena. Audi Hungaria, podružnica u stopostotnom vlasništvu AUDI AG-a, također slavi svoju 30. obljetnicu 2023. Osnovana u veljači 1993., prvotno kao tvornica za proizvodnju motora, Audi Hungaria preuzela je montažu Audija TT 1998. u suradnji s Ingolstadtom. Godine 2013. tvrtka se razvila u potpunu automobilsku tvornicu. Od svog osnutka Audi Hungaria je proizvela više od 43 milijuna motora i gotovo dva milijuna vozila.
Foto: Audi