NA DANAŠNJI DAN

Belgijski kralj Leopold III, serijski kupac Ferrarija, rođen 3. studenoga 1901.

Jedan od ključnih elemenata što je Ferrari postao najprestižnija svjetska automobilska marka bila je vrlo rano iskazana sposobnost privlačenja probrane klijentele…

Foto: Willem van de Poll

Bili to filmski glumci, milijunaši ili okrunjene glave, odabir Enzovih automobila pomagao je mladoj tvornici, koja je tek 1947. počela s proizvodnjom, u cementiranju posebnog mjesta. Malo je tko toliko pridonio ugledu modenske tvrtke poput tada već abdiciranog belgijskog kralja Leopolda III.

On i njegova druga supruga, princeza Liliana od Réthyja, naručili su nekoliko ekskluzivnih, unikatnih modela Ferrarija, koji su i danas pri samom vrhu liste najpoznatijih i najpoželjnijih primjeraka ikada proizvedenih. Kralj Leopold III, rođen 3. studenoga u Brusselsu zarana je postao automobilski entuzijast, prije rata je posjedovao i Bugatti T57, dakako u posebnoj karoserijskoj izvedenici.

Nažalost, 1935. je njegova prva žena, kraljica Astrid, poginula upravo u prometnoj nesreći, u Packardu kojim je Leopold tijekom ljetovanja u Švicarskoj sletio u Lucernsko jezero. Nakon abdikacije posvetio se hobijima, društvenoj antropologiji i entomologiji, ali i uživanju u svojim Ferrarijima.

Prvi od njih je Ferrari 342 America iz 1952. s otvorenom karoserijom koju je dizajnirao Pinin Farina, a dvije godine potom ista je kombinacija oblika i karoserista ponovljena na jednako cijenjenom i fascinantnom modelu 375 Plus. Za princezu Lilianu napravljene su pak posebne izvedenice modela 250 GT 1958. i 330 GTC 1967.

Baš kao i u slučaju modela nizozemskog princa Bernharda, modeli Ferrari belgijske kraljevske obitelji zanimljiv su dio priče o Propetom konjiću.