BMW 501, prvi bavarski automobil nakon II. svjetskog rata, proizveden 6. rujna 1951.

BMW 501, prvi automobil koji je BMW proizveo i prodao nakon Drugog svjetskog rata. Danas slavi 69. rođendan…

BMW 501 predstavljen je na salonu automobila u Frankfurtu. Ispod karoserije bio je stari šesterocilindrični motor, ali potpuno novi neovisni ovjes. Bio je to dobar automobil, ali Mercedes-Benz je proizvodio bolje automobile i prodavao ih za manje novca. BMW je tijekom svog života poboljšao 501, prvo s 501A, zatim 501/3, a model je na kraju evoluirao u 502 s V8 motorom – što je u konačnici rezultiralo puno većim interesom, ali i zadovoljstvom kupaca.

Ovi automobili nisu bili spas BMW-a, ali su mu omogućili nastavljanje poslovanja tijekom vremena koje je bilo kobno za mnoštvo naizgled stabilnijih automobilskih kompanija. Dizajnirao ga je Peter Schimanowski, a nedugo nakon što je stigao prvi prototip, uprava BMW-a naručila je dizajnera Pininfarinu da izradi alternativu. Smatralo se da je prototip Pininfarine previše sličan njegovom dizajnu za limuzinu Alfa Romeo 1900, pa je BMW ostao pri dizajnu Schimanowskog.

Čelično je tijelo bilo puno teže nego što je Schimanowski izračunao, što je rezultiralo da dovršeni automobil raspolaže s masom od 1.430 kilograma. Rezultat su pretrpjele performanse, s maksimalnom brzinom od 135 km/h i ubrzanjem do 100 km/h koje je trajalo 27 sekundi. U tom je aspektu BMW bio slabiji u odnosu na konkurenta Mercedes-Benz 220 sa šestcilindričnim motorom. Doduše, inačica 502 krila je V8 OHV motor koji je razvijao ravno 100 KS. Nudio je dobre performanse (160 km/h), čak i bolje u odnosu na Mercedes-Benz Ponton iz tog vremena.

U odnosu na model 501, razlikovao se po obilju kromiranih detalja te je serijski imao pojedinačna prednja sjedala (do tad je bila jednodijelna klupa) i prednje maglenke. Zanimljivo je kako je u tom modelu bio prvi poslijeratni BMW V8 motor, a proizvođač je tek 1992. proizveo njegovog duhovnog nasljednika (interne oznake BMW M60). No, zbog previsoke cijene od tadašnjih DM17,800 interesa baš i nije bilo te je prodano svega 190 primjeraka unutar prve godine proizvodnje.

Novinarski primjerak BMW 501 u ožujku 1953. dobio je pohvale od strane Auto- und Motorrad-Welt časopisa, poglavito zbog otpora vjetra koji je bio bolji od prosječnog. Također, dobra kvaliteta vožnje i učinkovit sustav grijanja bili su aduti ovog vozila, a na testu je rečeno kako je potrošnja goriva iznosila 10,3 l na 100 kilometara, što je bilo OK.

Omiljen je to bio izbor i za policiju diljem Njemačke i Bavarske, pogotovo model 502. Zbog dobrih performansi V8 motora i dobre krajnje brzine, bili su svojevrsni strah i trepet za sve kriminalce kojima tad nije bilo lako doći do brzih modela kao što su Mercedes-Benz SL ili Porsche. Vozila su službeno umirovljena početkom 1970-ih zbog problema s korozijom.


Komentari

loading...