NA DANAŠNJI DAN

BMW, odlukom američke vojske, 2. listopada 1945. prestao s radom

Imovina bavarske tvrtke je zaplijenjena, a Bayerische Motoren Werke AG (BMW) proglašen predmetom reparacije…

Proizvodnja je prestala, strojevi i oprema demontirani, a upravni odbor prisiljen dati ostavku. Tvornica motora Spandau je uništena, a tvornica Eisenach, koja se našla regiji pod sovjetskom kontrolom, eksproprirana. BMW je imao 20 milijuna maraka duga.

Tvrtka je zamrznuta do 1948., kad su američke vlasti konačno ukinule zabranu proizvodnje i dopustile BMW -u početak proizvodnje novog motocikla. Jednocilindarski BMW R24, obujma 247 cm i snage 12 KS, mogao je potegnuti 95 km/h te je u poslijeratnoj Njemačkoj, željnoj učinkovitih i povoljnih prijevoznih sredstava, postigao velik uspjeh. Bavarskoj je tvrtki priskrbio solidan kapital, koji je omogućio daljnji razvoj tvrtke i pokretanje automobilske proizvodnje.

Prvi novi automobil bio je BMW 501, predstavljen 1951. na salonu automobila u Frankfurtu. “Baroknu” limuzina dimenzija 4800 x 1803 x 1549 mm dizajnirao je Pininfarina. Zanimljivo, prototip kojeg je osmislio “kućni” dizajner Peter Schimanowski, uprava nije prihvatila,  bio je nedovoljno luksuzan (za tadašnje pojmove) pa je angažirala talijanskog majstora.

Problem je nastao jer je nova zaobljena karoserija, nalik na Alfa Romeo 1900, kojeg je Pininfarina prethodno dizajnirao, bila znatno veće mase (1430 kg) od izvorno zamišljene. Stoga je uzdužno sprijeda postavljen dugohodni (66 x 96) redni 6-cilindarski OHV motor, s četiri temeljna ležaja, obujma 1971 ccm i snage 65 KS pri 4400/min, omogućavao tek umjerene performanse.

S 4-stupanjskim mjenjačem do stotke je ubrzavao za 27 sekundi i  postizao 135 km/h. To je bilo znatno lošije od performansi izravnog konkurenta Mercedes-Benz 220. Zbog toga su sljedećih godina došle snažnije verzije: BMW 501 A  (1971 cm73 KS), BMW 501/3 (1971 ccm/73 KS), BMW 501 V8 (2580 ccm sa 100 i 110 KS)…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin