BMW se 18. rujna 2006. konačno riješio neuspješne marke Rover

Posljednji čavao u lijes britanske autoindustrije, u masovnoj produkciji i tradicionalnim markama, dogodio se 2000., kad je BMW prepustio prava na marku Rover lokalnom konzorciju Phoenix…

Bavarski pokušaji popravljanja ugleda nekada moćnog Rovera tijekom 1990-ih nisu uspjeli, marka je tonula sve dublje i dublje i naposljetku se moralo učiniti rez, kako loši rezultati poslovanja ne bi ugrozili i matičnu tvrtku.

BMW je zapravo planirao oživjeti još neka legendarna imena britanske automobilske industrije, kao što su Riley ili Austin-Healey, no na kraju su zadržali samo Mini i Rolls-Royce, procjenjujući da se njihove tržišne niše ne preklapaju s BMW-ovom, nego samo obogaćuju korporaciju.

Land Rover je prodan Fordu, dok je ‘obični’ Rover predan Phoenixu, ali uz zanimljivu klauzulu. Englezi su, naime, smjeli koristiti i ime Rover, ali njima je zapravo bilo stalo do druge aktivne marke MG. Tako da im je ime MG prodano, a Rover samo posuđeno, odnosno dano na korištenje.

Nova korporacija MG Rover bila je katastrofalno vođena u najtradicionalnijem britanskom stilu, te je i završila na način kako su propale sve druge korporacije britanskih proizvođača automobila. 2005. više nije bilo ni MG-a ni Rovera. Ostatke MG-a kupila je kineska korporacija Nanjing, dok je druga kineska tvrtka, SAIC, kupila proizvodnu liniju i pravo na proizvodnju Rovera 75 i 25.

Kinezi su, međutim, ostali neugodno iznenađeni kada su se obratili BMW-u sa željom nastavka korištenja imena Rover. Bavarci su, naime, kod prodaje Land Rovera Fordu u ugovor ugradili i opciju po kojoj Ford ima pravo prvokupa ako dođe do prestanka proizvodnje Rovera.

Ford je 2006. aktivirao ugovornu klauzulu te za šest milijuna funti otkupio ime Rover, premda bez ikakve namjere ponovnog pokretanja proizvodnje pod tim imenom. Takve namjere ne pokazuje ni indijska korporacija Tata, koja je dvije godine kasnije otkupila Jaguar i Land Rover od Forda, i koja je današnji vlasnik branda Rover.

Pod njim je, kao City Rover, u Velikoj Britaniji prodavana Tata Indica. Kao drugu zanimljivu fusnotu možemo spomenuti i da je SAIC, u najboljoj kineskoj maniri, shvativši da ne može doći do imena Rover, promptno registrirao slično zvučeće ime Roewe i počeo prodavati u Kini automobile pod tom značkom.

U Europi ih, u još jednom čudnom obratu, danas prodaju pod brandom MG, pošto su 2007. akvizirali Nanjing, vlasnika prava na to ime.


Komentari

loading...