Citroën 22CV, ‘najbrži i najsigurniji automobil na svijetu’, predstavljen 4. listopada 1934.

Citroën 22CV, ‘Super Traction’, s motorom V8 s 3822 ccm i 101 KS, prednjim pogonom i 3-stupanjskim mjenjačem mogao je potegnuti 140 km/h, ali nažalost ostao je prototip i predložak za slavni Citroën Traction Avant

Kad su se upalila svjetla salona autosalona u Parizu, Mondial de l’auto 1934., 4. listopada 1934.,  mnogima je zastao dah, kad su na svečano ukrašenom Citroënovom štandu ugledali elegantni model Citroën 22CV, kojeg je dizajnirao Flaminio Bertoni, jedan od najboljih dizajnera toga doba.

Oznaka je značila ‘fiskalnu konjsku snagu’, a luksuzni model s prednjim pogonom (!) opremljen je Ford V8 motorom obujma 3822 ccm i snage 101 KS, koji mu je pomoću 3-stupanjskog mjenjača omogućavao brzinu od 140 km/h.

Bio je za tadašnje pojmove vrlo aerodinamičan (Cd 0,41) i stabilan, ne neovisnom prednjem ovjesu, a karoserija je bila sigurnosno optimizirana (u vremenima prije prvih crash testova).

Glavni mu je bio problem ‘prednji zglob za konstantnu brzinu vrtnje’, iz kojeg je 1950-ih izveden homokinetički zglob. Nakon dodatnih testiranja, kojima nije riješen problem prevelike snage na prednjim kotačima preko nesavršenog zgloba, ugradnja V8 motora postala je upitna.

Trošio je prosječno 16 litara na 100 km, a u dinamičnijoj vožnji i više od 20. Uz očekivano visoku cijenu to nisu bile ‘preporuke’ za tržišnu utakmicu, pa je iz njega izveden znatno slabili ali za tadašnje pojmove vrlo funkcionalni model Traction Avant.

Proizvedeno je ipak 20-ak primjeraka luksuznog modela Citroën 22CV, od kojih su neki još živi i krase muzeje oldtimera…


Komentari

loading...