Citroën 2CV Fourgonnette nudio je nosivost od 250 kg i motor od 375 ccm razvijajući 9 KS pri 3500/ min. Kombi sposoban za 56 km/h, trošio je 5 do 7 l/100 km. Potom je snaga rasla, kao i u osnovnom modelu 2CV
5. listopada 1950., na salonu automobila u Parizu, Citroën je javnosti prvi put pokazao 2CV Fourgonnette (oznaka AU), dostavnu izvedbu svojeg popularnog modela Citroën 2CV, poznatog širom Europe pod nadimkom “Spaček”. Ovaj jednostavni, ali genijalno osmišljeni mali kombi izazvao je veliko zanimanje publike i medija. Serijska proizvodnja započela je nekoliko mjeseci kasnije, u ožujku 1951., čime je počela nova era u svijetu lakih dostavnih vozila.
Tehničke značajke i jednostavnost konstrukcije
Prvi Citroën 2CV Fourgonnette bio je pravi primjer francuske praktičnosti. Imao je nosivost od 250 kilograma, a pokretao ga je dvocilindarski bokser motor obujma 375 ccm s 9 konjskih snaga pri 3500 okretaja u minuti. Najveća brzina iznosila je oko 56 kilometara na sat, a potrošnja goriva kretala se između 5 i 7 litara na 100 kilometara. Takve brojke možda danas djeluju skromno, ali u poslijeratnoj Europi, gdje je gorivo bilo dragocjeno, to je bila prava revolucij
Posebno je cijenjen bio ovjes prilagođen lošim cestama, koji je omogućavao vožnju i po blatnjavim, neravnim putovima. Fourgonnette je bio lagan, jednostavan za održavanje i dovoljno robustan da izdrži gotovo svaku zadaću. Upravo su te osobine pridonijele njegovoj popularnosti među obrtnicima i dostavljačima.
Odlično prihvaćen među korisnicima
Citroën je s ovim modelom ponudio vozilo koje je bilo jeftino za kupnju i održavanje, a nudilo je dovoljno prostora i pouzdanosti za svakodnevni rad. Zbog velikog interesa, potražnja je ubrzo premašila proizvodne mogućnosti. U prvim godinama postojala je čak šestogodišnja lista čekanja, što je rijetkost čak i za poslijeratno razdoblje.
Kupci su ga koristili u najrazličitije svrhe – od dostave mlijeka i kruha do prijevoza alata, poštanskih pošiljaka i poljoprivrednih proizvoda. Fourgonnette je bio viđen svuda: u malim francuskim selima, na seoskim putovima, ali i u velikim gradovima. Svojim jednostavnim linijama i šarmantnim izgledom brzo je postao dio svakodnevice.
Proizvodnja koja je trajala gotovo tri desetljeća
Između veljače 1951. i ožujka 1978. proizvedeno je čak 1.246.306 primjeraka modela 2CV Fourgonnette. Kroz godine su se mijenjale i tehničke pojedinosti – motori su postajali snažniji, a oprema modernija. Unatoč tome, osnovna filozofija ostala je ista: jednostavno, pouzdano i pristupačno vozilo koje može raditi bez prestanka.
Ikona francuske svakodnevice
Citroën 2CV Fourgonnette postao je simbol francuske jednostavnosti i domišljatosti. Bio je automobil za “malog čovjeka”, za sve one koji su trebali praktično vozilo koje ih neće iznevjeriti. Njegova reputacija temelji se na trajnosti i sposobnosti da se prilagodi svakoj situaciji – od gradskih ulica do blatnjavih poljskih putova.
S vremenom je stekao kultni status među ljubiteljima oldtimera. Danas se mnogi restaurirani primjerci mogu vidjeti na skupovima klasičnih automobila, gdje i dalje privlače pažnju svojom jednostavnošću i karakterom. Neki su primjerci prerađeni u male kamperice ili mobilne trgovine, što dokazuje koliko je Fourgonnette svestran.
Nasljeđe koje živi i danas
Iako je proizvodnja završila prije gotovo pola stoljeća, nasljeđe modela 2CV Fourgonnette živi i danas. Citroën je u više navrata odao počast tom legendarnom vozilu, a 2022. godine predstavljen je i moderni koncept Citroën 2CV Berlingo Fourgonnette, koji spaja retro dizajn s modernom tehnologijom. Time je potvrđeno da “Spaček” i dalje zauzima posebno mjesto u srcima ljubitelja automobila.
Citroën 2CV Fourgonnette ostaje jedan od najprepoznatljivijih i najomiljenijih modela u povijesti Citroëna – simbol vremena kada su automobili bili jednostavni, izdržljivi i rađeni da traju. Njegova priča podsjeća nas da prava vrijednost ne leži u snazi i luksuzu, nego u pouzdanosti i karakteru.
Vremeplov
1951. – početak proizvodnje:
Prva verzija nosila je oznaku 2CV AU (od “U” – utilitaire, što znači dostavni).
Imala je motor od 375 ccm i nosivost 250 kg.
1954. – 1963.
Slijedile su poboljšane verzije AZU i AZU 250/350, s većim motorima od 425 ccm, a nosivost se postupno povećavala.
1963. – 1970.
Uveden je AK 350 s motorom od 602 ccm i većim teretnim prostorom.
1970. – 1978.
Posljednja generacija bila je AKS 400, s nosivošću od 400 kg, povišenim krovom i motorom od 602 ccm (oko 29 KS).
To je ujedno i najpoznatija verzija, proizvodila se do ožujka 1978.

Citroën 2CV Fourgonnette bio u proizvodnji 27 godina – od veljače 1951. do ožujka 1978.



