Citroën Ami 6 (1961. – 1969.) bio je odgovor na Renault 4 i francuska je tvrtka ponovno šokirala svijet, premda ne toliko kao 1955., legendarnim modelom Citroën DS 19 (Žaba)…
Malena limuzina, sa stražnjim staklom ukošenim u kontra smjeru, izgledala je neobično i privlačno, a reklamirala se sloganom ‘Za vas gospođo’… To ipak nije bila francuska inovacija, jer je 1959. tako skrojena Ford Anglia.
Imao je i pravokutna prednja svjetla te je uz Ford Taunus 17m (Kada), serije P3 s elipsastim svjetlima, predstavljen 1960., bio jedini europski auto bez okruglih svjetala. Drugi takav bio je Citroën Ami 6, potom su stigli Ford Taunus 15m, Opel Rekord, Renault 16, Peugeot 204…
Citroën je, uz veliki model Žaba i maleni Spaček, trebao međumodel. Citroën Ami, što na francuskom znači prijatelj, bio je luksuzno zamaskirani Citroën 2CV (Spaček) te se brzo pokazao adutom koji je nedostajao. Počeo se reklamirati sloganom ‘Za vas gospođo’, a masovno su ga kupovali i muškarci.
Neobičan kompakt izveden iz slavnog modela Citroën 2CV, usprkos slabašnom motoru, oduševio je stilom, udobnošću, pouzdanošću i niskom potrošnjom goriva.
Zasluga je to bila ‘genijalnog’ neovisnog ovjes s uzdužno-opružno povezanim uzdužnim njihajućim ramenima. Omogućavao je uzdužno niveliranje automobila pri nailasku na neravninu – podizanje prednjeg kotača izazivalo je spuštanje stražnjeg.
Kotači su bili veliki, 15-colni, a gume tanke – 125 mm u prvoj verziji, a potom 135 mm. Radijalne gume, naravno Michelin X. Po francuskoj je tradiciji bio iznimno udoban i podmotoriziran.
Zadržao je zrakom hlađeni bokserski motor s dva cilindra, obujma povećanog na 602 ccm. S 22 KS pri 4500/min, koliko je imao prvi model, ubrzavao je sporo, ali je ipak dostizao 105 km/h. Trošio je samo pet do šest litara na 100 km.
Snaga je 1964. povećana na 26 KS pri 4750/min, za 109 km/h, 1968. na 28 KS pri 5400/min (112 km/h, a 1069. na 32 KS pri 5750/min, za 120 km/h. Tom je modlu ugrađen dvogrli rasplinjač, a stupanj kompresije povećan je na 9:1, pa je morao koristiti super benzin.
Dugačak 387, širok 152 i visok 149 centimetara bio je prilično komforan te premda registriran za četiri, mogao je povesti i pet osoba. Imao je sve vrline Spačeka – jednostavnost, pouzdanost, udobnost, ekonomičnost, a bio je ‘pravi’ auto. Citroën Ami 6 bio je iznimno ugodan za vožnju, kad se zaletio išao je dobro, a veće brzinske prosjeke trebalo je znati tehniku ‘pretjecanja sa zaletom’…
Snaga mu je ubrzo porasla, a krajem 1964. dobio je i vrlo uspješan karavanski model Citroën Ami 6 Break, s prtljažnikom od 390 do 1200 litara. Reklamirao se sloganom ‘Kilometri komfora po najnižoj cijeni na svijetu’. Bio je to i prvi karavan s 2-cilindarskim motorom sprijeda.
Prvi Citroën Ami 6 imao je pojačan 2-cilindarski bokserski motor, hlađen zrakom, iz Spačeka, obujma povećanog s 425 na 602 ccm, a snage s 19 na 22 KS. Do kraja karijere snaga mu je povećana na 32 KS. Taj se ugrađivao i u Citroën Ami 8 te Dyanu 6, a za modele LN i Visa 2 povećan je na 652 ccm i 35 KS.
Citroën Ami Super je 1973. upregnut 4-cilindarskim motorom s 1015 ccm i 53,5 KS, iz modela Citroën GS. Ami 6 1966. postaje najprodavaniji automobil u Francuskoj te popularan u cijeloj Europi. Na kraju karijere imao je već pristojnu snagu te postizao 120 km/h. Do proljeća 1969., kad ga je zamijenio Citroën Ami 8, prodano ih je ukupno 1.039.284.