Citroën AX (1986. – 1998.) je s 2.561.432 primjeraka drugi najprodavaniji Citroën u povijesti, a zamijenio je čak četiri modela: Visu i LNA odmah, dok su Axel i rekorder, 2CV, ugašeni nešto kasnije…
Bio je malih gabarita (3495 x 1555 x 1350 mm). Odlikovala ga je perolaka konstrukcija, osnovni je model imao samo 640 kg. Plastika je rabljena na nenosećim dijelovima karoserije, a lim je bio prilično tanak.
Stoga je bio živahan i zabavan za vožnju, čak i u osnovnoj verziji 1.1/60 KS – do stotke je ubrzavao za 12,7 sekundi i postizao 167 km/h. U Francuskoj se prodavao i 1.0i s 50 KS. Razmjerno visokoj brzini i povoljnoj potrošnji (6,1 l) pogodovala je izvrsna aerodinamika (0,33).
Posebno uzbudljive bile su čak tri ‘vruće’ inačice: Sport, GT i GTi. U Parizu je 1986. predstavljen samo model s tri vrata, u tri benzinske izvedbe. Dizelaš i model s 5 vrata stigli su 1988., redizajn i 4×4 inačica 1991. Samo jedan brisač bio je u trendu 1980-ih,a rani modeli imali su i DS-ovski upravljač s jednom prečkom.
Premda je prodaja bila sjajna za standarde marke, nije mogao doseći rezultate Peugeota 205 i Renaulta 5. Na njegovoj su bazi stoga napravljeni moderniji modeli Peugeot 106 i Citroën Saxo, a ovaj drugi ga je i naslijedio.
Citroën AX se u Francuskoj proizvodio do proljeća 1998., a produkcija redizajnirane inačice, pod imenom Proton Tiara, u Maleziji je trajala do 2000.