Ove godine DAF Trucks slavi 75 godina proizvodnje kamiona. Ovo je još jedna obljetnica u dugom nizu vrhunaca potaknutih inovacijama, revolucionarnim tehnologijama i pametnim dizajnom.
Temelji za DAF postavljeni su 1928. U prvim godinama tvrtka je bila poznata u Eindhovenu kao ‘Van Doorne’s Machine Factory’. Kada su Hub i Wim početkom 1930-ih predstavili prikolice na tržištu, počeli su postajati vidljivi prvi obrisi DAF-a kakvog poznajemo. Za razliku od ostalih vozila na tržištu, šasije nisu bile zakovicama već zavarene, što ih je činilo puno lakšima nego inače, i postigla su ogroman uspjeh. Tvornica strojeva promijenila je fokus i postala Van Doorneova Aanhangwagenfabriek ili skraćeno DAF.
DAF je počeo brzo mijenjati brzine kada je potražnja za prijevozom porasla tijekom obnove Europe. Postavljena je proizvodna linija za prikolice i poluprikolice i napravljeni su konkretni planovi za izgradnju tvornice kamiona. 1949. lansiran je A30. Kamion nosivosti 3 tone prvenstveno namijenjen domaćem tržištu. Roštilj je imao sedam karakterističnih kromiranih pruga.
Nekoliko mjeseci kasnije, prvi model izašao je iz tvornice, a ubrzo su ga slijedili A50 (5 tona) i A60 (6 tona) za teške uvjete rada. Kamion za dostavu – A10 od 1 tone – prvi je put ugledao svjetlo dana 1950. godine, a kasnije je uslijedio spin-off pick-up model – A107. Broj modela se brzo povećavao, uključujući vozila s posebnom šasijom za kipere i kamione za odvoz smeća te niz vojnih vozila. U kratkom vremenu DAF se razvio u robnu marku kamiona koja će postati sastavni dio brojnih prijevoznika.
U to su vrijeme svi kamioni izašli s linije kao šasije s motorom i grilom. Izrada kabina još uvijek je bila u rukama graditelja karoserija. Sve se to promijenilo 1953. kada je DAF počeo proizvoditi vlastite kabine. Godine 1955. tvornica je proslavila proizvodnju svoje 10.000-te šasije – prigoda koja je postala posebna zahvaljujući narudžbi nizozemske vojske za 3600 vozila. Ubrzo nakon toga, DAF je također počeo razvijati i graditi vlastite (dizelske) motore. DAF bi postao prvi koji je dodao turbo kompresor izvoru snage svojih kamiona za dodatne konjske snage i veću učinkovitost.
1957. DAF je predstavio DO, kamion s karakterističnim dizajnom i stražnjom osovinom od 10 tona, razvijen posebno za ovu seriju. To je DO učinilo posebno pogodnim za teški i međunarodni transport, koji je postupno postajao sve popularniji. Druga generacija DO-a imala je čak i rudimentarni krevet – novost u to vrijeme.
Početkom 60-ih, nizozemski proizvođač kamiona ponovno je sve iznenadio, ovaj put s DAF-om 2600, kamionom koji je još izravnije bio usmjeren na međunarodni prijevoz nego DO. Njegov kvadratni oblik povećao je životni prostor – i udobnost – za vozača, koji je ponekad tjednima izbivao iz kuće. U kabini je bilo mjesta za krevet, pa čak i krevet na kat ako je potrebno. Veliki prozori pružali su obilje svjetla i neusporediv pogled u sve strane, što je poboljšalo sigurnost. Serija 2600 postala je poznata kao “majka međunarodnog transporta”.
Godine 1970. DAF je lansirao seriju F1600 – F2200. Vozila su imala nagibnu kabinu, što je DAF učinilo jednim od prvih koji ju je predstavio. Prednosti nagibne kabine bile su ogromne. Olakšalo je mehaničarima održavanje, a vozaču je ponudilo mnogo tiši radni prostor jer je motor bio zatvoren u kabini.
Revolucionarni 2600 napravio je put 1973. za potpuno novi 2800 (i kasnije 3300 i 3600). 2800 nije imao jedan nego dva kreveta i, zahvaljujući nevjerojatnoj udobnosti, postao je kamion broj jedan za velike udaljenosti. DAF je također bio prvi proizvođač koji je lansirao turbo međuhladnjak za veći okretni moment, veću snagu i nižu potrošnju goriva.
U 1980-ima, DAF je transportu na velike udaljenosti i teškom transportu dao novi impuls uvođenjem DAF-a 95, koji je također mogao biti opremljen posebno visokim krovom za nenadmašnu udobnost vozača: SpaceCab. Čak ga je slijedio i Super SpaceCab, ultimativni prostor i luksuz. Za regionalni i nacionalni transport, DAF je predstavio DAF 65/75/85.
Sljedećih godina, ova serija vozila – i njihovi nasljednici, CF i XF – proslavili su se u Europi te su postali sve popularniji i šire. Isto se odnosilo i na novu LF seriju, koja je lansirana na prijelazu stoljeća i bila je namijenjena regionalnoj i lokalnoj distribuciji. Godine 2010. DAF je prvi na tržište uveo hibridni kamion. LF Hybrid smanjio je potrošnju goriva i emisiju CO2 za 20 posto, zahvaljujući upotrebi električnog motora u urbanim područjima. Danas DAF i dalje vozi putevima uspjeha…