Kad se Thierry Sabine 1977. izgubio u afričkoj pustinji pala mu je na pamet ideja o organizaciji utrke koja bi prolazila tim slabo poznatim, zahtjevnim terenima…
Foto: Yelles M.C.A., NASA
Prvi reli počeo je u Parizu 26. prosinca 1978., no tek s drugim magija je u potpunosti ostvarena: početak relija pomaknut je za samu Novu godinu, kada je s pariškog trga Trocadero u avanturu dugu deset tisuća kilometara krenulo 116 automobila, 90 motocikala i 10 kamiona.
Uvođenje posebne klase za kamione još je jedna od ključnih tradicija ovog relija koja je započela s njegovim drugim izdanjem.
U kategoriji motocikala dominirale su Yamahe, a reli je obilježen kontroverznom diskvalifikacijom Huberta Auriola. Automobilska kategorija bila je najzanimljivija, u prvim etapama dominirala je Briavoineova Lada Niva, no kasnija je borba za pobjede bila između vozača Range Rovera i Volkswagen Iltisa.
Kotulinsky i Luffelman bili su prvi na cilju u Dakru, a trostruku pobjedu za Volkswagen ‘razbila’ su samo trećeplasirana braća Marreau u Renaultu 4 prerađenom kod radionice Sinpar, specijalizirane za 4×4 izvedenice Renaultovih vozila.
Čak su osvojili i etapu Kolokani-Niovo, a njihovo je treće mjesto najveći uspjeh u trkaćoj povijesti popularnog modela Renault 4.