1. veljače 1922. rođen engleski vozač, vođa momčadi i tuner John Coombs

U prvom dijelu 1950-ih John Coombs je uspješno vozio utrke. Dogurao je do statusa tvorničkog vozača ozbiljne momčadi Connaught, a Lotusu je 1954. na stazi Davidstow donio prvu pobjedu u, doduše neprvenstvenoj, utrci Formule 1.

Istodobno je vodio zastupstvo Jaguara u rodnom Guildfordu, a posao mu nije ostavljao dovoljno vremena za utrke, pa je odustao od nastupanja u njima. No kako nije mogao bez svijeta utrka, počeo je pripremati trkaće automobile za druge – i postao legenda preko rezultata momčadi Coombs.

Spomenimo samo neke od vozača koji su nastupali za njega: trojica svjetskih prvaka, Jackie Stewart, Jack Brabham i Graham Hill; velikani kao što su Roy Salvadori, Bruce McLaren ili Dan Gurney); prerano poginuli Piers Courage, François Cevert i Patrick Depailler); zanimljivi karakteri kao što su Jo Bonnier, Colin Chapman, Johnny Servoz-Gavin, Walt Hansgen, Ron Flockhart ili Michael Parkes.

Coombs je imao različite automobile, no ipak ga, kako je i razumljivo, najviše vežemo uz Jaguare. Uspjesi njegovih vozača u modelu MK II nagnali su kupce cestovnih automobila da ga zamole za ugradnju modifikacija koje je primjenjivao na utrkama u cestovne automobile.

Danas su upravo ti rijetki primjerci s originalnim Coombsovim doradama najcjenjeniji i najskuplji na tržištu oldtajmera. Još jedan legendarni trkaći automobil, olakšana trkaća inačica E-typea, nastala je na Coombsov zahtjev.

Svjestan kako serijski model nema šanse protiv Ferrarija 250 GTO, kupio je čak dva primjerka tog danas najskupljeg automobila na svijetu, posudio jedan Jaguaru na evaluaciju i natjerao ih da naprave konkurentniju inačicu.

Kasnije je na jedvite jade uspio prodati te GTO-e, koje nitko nije želio… Sedamdesetih je nakratko zamijenio franšizu Jaguara BMW-ovom, no nezadovoljan prodao je posao i odselio u Monte Carlo.

Sve do smrti 2013. redovno se bavio starim poslom pripreme oldtajmera za nastup na Goodwoodu.


Komentari

loading...