11. siječnja 1944. umro John Walter Christie, pionir prednjeg pogona i inovator legendarnog ruskog tenka T34

John Walter Christie (1865. – 1944.), američki konstruktor smatrao je kako je prednji pogon najbolji put do uspjeha na utrkama…

U prvom desetljeću 20. stoljeća okušao je neke od svojih fascinantnih kreacija na njima. Na jednoj od najvećih utrka onog vremena, za Vanderbiltov pokal 1905. sudario se s Fiatom, za čijim je volanom bio Vincenzo Lancia.

Vrijedi spomenuti kako je Christiev neovisni prednji ovjes umnogome nalikovao na onaj koji će Lanciji petnaestak godina kasnije donijeti slavu na modelu Lambda.

Christie je nastupio i na VN Francuske 1907., a zapremina V4 motora njegovog automobila od 19.891 ccm do danas je najveća kubikaža u povijesti velikih nagrada.

1909. je promovirao taksi s poprečno smještenim motorom i mjenjačem te prednjim pogonom, koncepcijski nalik pola stoljeća kasnijem Miniju, a nakon toga se posvetio uspješnoj produkciji vatrogasnih vozila, također s prednjim pogonom, te kasnije vojnim patentima.

Danas gotovo zaboravljen, ovaj je konstruktor, rođen 1865. u New Jerseyu bio i jedan od pionira u razvoju podmornica.

Nakon što je američka vojska odbila producirati neke njegove patente na području ovjesa za tenkove, zbog previsoke cijene, patente je na ne uvijek legalne načine prodao Poljskoj, SSSR-u i Velikoj Britaniji.

To ga je dovelo u nezgodan položaj, no srećom po njega sve će te zemlje u nadolazećem ratu (Sovjeti su uistinu i koristili njegove patente na legendarnom tenku T-34) postati američki saveznici.


Komentari

loading...