William Heynes (1904. – 1989.), rođen prije 116 godina u engleskom Royal Leamington Spa, po završetku školovanja zaposlio se u automobilskoj tvrtki Humber…
Foto: Jaguar
William Heynes već 1930. postaje voditelj tehnološkog odjela. Kad je 1935. Humber potpao pod grupaciju Rootes, Heynes je prešao u tvrtku SS, gdje će ostati sve do umirovljenja 1969., dugo nakon službenog preimenovanja u Jaguar.
Smatra se kako je upravo Heynes bio taj koji je nagovorio Williama Lyonsa da se Jaguar upusti u izradu vlastitog motora, a rezultat je nevjerojatno uspješni, snažni redni šestcilindraš iz 1949. godine. Od 2.4 do 4.2 litre obujma, od 112 do 265 KS (u cestovnim inačicama), više od četrdeset godina nalazio se u produkciji.
Heynes je vodio razvojni tim u kojem su bili i genijalci Walter Hassan, Claude Bailey i Harry Weslake, dok je William Lyons, dakako, zahtijevao da novi motor mora i vizualno biti atraktivan. Svakako, Jaguar XK je jedan od vizualno najprepoznatljivijih motora, s dvostrukim pokrovima bregastih vratila, dok je sa zvučne strane neusporedivo impresivan.
Pogonio je sve legendarne Jaguare do 1992., uključujući XK seriju, E-type, XJ seriju, Mk II… Pet pobjeda na Le Mansu ostvareno je trkaćom inačicom ovog motora u modelima C-type i D-type. U svakoj priči o najpoznatijim motorima u povijesti automobila ovaj mora biti spomenut kao jedan od najuspješnijih i najlegendarnijih ikada.