Bill Devin, otac zupčastog remena, Enzo Ferrari Oklahome, umro 22. studenoga 2000.

Bill Devin (1915. – 2000.) poznat je samo okorjelim ljubiteljima povijesti automobila, a on je sam proveo život u relativnoj opskurnosti, premda uistinu nije trebalo biti tako. Za početak, svijetom danas vozi više od tristo milijuna vozila sa zupčastim remenom… 

Često se spominje kako ga je prvi ugradio Glas 1962., no zapravo je to 1958. učinio Devin. na jednom od svojih maloserijskih sportskih automobila osam godina ranije. No zbog nedostatka vremena, financija ili svega pomalo nikada nije patentirao svoj izum i nije dobio ni centa od svih kasnijih ugradnji.

Također, sportski automobili koje je radio na trkaćim su stazama s naizgled skromnijim motorima sjajnom aerodinamikom i konstrukcijskim rješenjima pobjeđivali Cobra (čija je duhovna preteča upravo Devinov model SS) i Corvette, no Bill nikada nije dobio podršku nekog velikog proizvođača ili financijera.

Rođen 13. studenoga 1915. u Oklahomi, 1930-ih se po selidbi u Kaliforniju zaposlio u tvornici aviona Douglas. Ondje stečene vještine kasnije će mu pomoći u kreiranju iznenađujuće precizno i kvalitetno sklopljenih automobila s karoserijom od fiberglasa, koji nisu odavali dojam gotovo amaterskog, ručnog rada. Rat je proveo u mornarici, a kasnije je stekao određen imetak trgovinom automobila.

Amaterski je počeo voziti utrke, a ponajviše je upamćen po nastupima u Siatama i Ferrarijima. Zaključivši kako sam može bolje, počeo je slagati vlastite automobile pod markom Devin, koji su koristili mehaniku tvrtki Chevrolet, Volkswagen i niza drugih proizvođača, a zbog ljepote su kalupi prodani proizvođačima kitova diljem svijeta, ili bi ih oni sami preuzeli bez pitanja.

Modeli C, D, GT i SS dio su velike, ali tek uskom krugu ljudi poznate legende, Devini su osvajali utrke i prvenstva, no već sredinom šezdesetih priča je bila završena. Bill Devin, otac zupčastog remena, Enzo Ferrari Oklahome, umro je 22. studenoga 2000.


Komentari

loading...