PRVI CVAJTAKT U POVIJESTI

Carl Benz 1. siječnja 1879. pustio u pogon prvi upotrebljivi dvotaktni motor

Carl Benz (1844. – 1929.), pionir autoindustrije, u povijest je ušao prvim automobilom Benz Patent Motorwagen, kojeg je patentirao 29. siječnja 1886., a prvi je iskorak napravio prije 141 godinu…

U Mannheimu je postigao brzinu od 16 km/h, što je tada bilo senzacionalno. To se službeno smatra početkom automobilizma. Bila je to motorna kočija s tri kotača, koja se pokretala 4-taktnim motorom obujma 958 ccm i snage 0,8 KS, koja je postizala 16 km/h (tržišni model: 1600 ccm, 0,75 KS, 16 km/h).

Taj je automobil imao bitne značajke suvremenih automobila – električno paljenje, ventile, rasplinjač, sustav za podmazivanje, diferencijal, kočnice… Za tržišni uspjeh i budućnost tog projekta, osporavanog od mnogih, zaslužna je njegova supruga Bertha Benz.

Prvim automobilom, Benz Patent Motorwagen, je 5. kolovoza 1888., sa sinovima Eugenom i Richardom, odvozila put od 106 km, od Pforzheima do Mannheima, u posjet majci. Time je uklonila početnu nevjericu prema konceptu vozila pokretanog motorom s unutarnjim izgaranjem (bio je jak lobi vlasnika kočija s konjskom zapregom) te nakon pozitivnih novinskih izvješća, pokrenula lavinu narudžbi.

Da bi projekt Benz Patent Motorwagena uspio, Benz je trebao napraviti niz poboljšanja na motoru s unutarnjim izgaranjem, kojeg je 1876. patentirao Nicolaus August Otto, te ga pripremiti za korištenje u vozilu.

Imao je već dosta iskustva, jer je 1 siječnja 1879. pustio u pogon prvi upotrebljivi dvotaktni motor. Benzu možemo zahvaliti na patentima sustava za podešavanje brzine vrtnje motora, elektromagnetskog paljenja, svjećica, rasplinjača, hladnjaka s rashladnom tekućinom, tarne spojke, zupčastog mjenjača, bokser motora…

Do smrti je bio u upravnom odboru vlastite tvrtke, odnosno nakon udruživanja s najvećim konkurentom 1926., tvrtkom Daimler Motoren Gesellschaft, a pomogao je i vlastitim sinovima u počecima njihove tvrtke C. Benz Söhne. ‘C.’ u nazivu znači Carl, kako se ponekad piše ime ovog konstruktora – oba su načina ispravna, današnji Daimler-Benz preferira pisati Carl, no u matičnim knjigama 1844. pisalo je Karl…

Carl Benz (1844. – 1929.), njemački konstruktor, pionir autoindustrije, u povijest je ušao prvim motornim vozilom (automobilom) Benz Patent Motorwagen, kojeg je patentirao 29. siječnja 1886., a provozio ga je na današnji dan prije 134 godine…

U Mannheimu je postigao brzinu od 16 km/h, što je tada bilo senzacionalno. To se službeno smatra početkom automobilizma. Bila je to motorna kočija s tri kotača, koja se pokretala 4-taktnim motorom obujma 958 ccm i snage 0,8 KS, koja je postizala 16 km/h (tržišni model: 1600 ccm, 0,75 KS, 16 km/h).

Taj je automobil imao bitne značajke suvremenih automobila – električno paljenje, ventile, raasplinjač, sustav za podmazivanje, diferencijal, kočnice… Za tržišni uspjeh i budućnost tog projekta, osporavanog od mnogih, zaslužna je njegova supruga Bertha Benz.

Prvim automobilom, Benz Patent Motorwagen, je 5. kolovoza 1888., sa sinovima Eugenom i Richardom, odvozila put od 106 km, od Pforzheima do Mannheima, u posjet majci. Time je uklonila početnu nevjericu prema konceptu vozila pokretanog motorom s unutarnjim izgaranjem (bio je jak lobi vlasnika kočija s konjskom zapregom) te nakon pozitivnih novinskih izvješća, pokrenula lavinu narudžbi.

Da bi projekt Benz Patent Motorwagen uspio, Benz je trebao napraviti niz poboljšanja na motoru s unutarnjim izgaranjem, kojeg je 1876. patentirao Nicolaus August Otto, te ga pripremiti za korištenje u vozilu.

Imao je već dosta iskustva, jer je 1. siječnja 1879. pustio u pogon prvi upotrebljivi dvotaktni motor. Benzu možemo zahvaliti na patentima sustava za podešavanje brzine vrtnje motora, elektromagnetskog paljenja, svjećica, rasplinjača, hladnjaka s rashladnom tekućinom, tarne spojke, zupčastog mjenjača, bokser motora…

Do smrti je bio u upravnom odboru vlastite tvrtke, odnosno nakon udruživanja s najvećim konkurentom 1926., tvrtkom Daimler Motoren Gesellschaft, a pomogao je i vlastitim sinovima u počecima njihove tvrtke C. Benz Söhne.

‘C.’ u nazivu znači Carl, kako se ponekad piše ime ovog konstruktora – oba su načina ispravna, današnji Daimler-Benz preferira pisati Carl, no u matičnim knjigama 1844. pisalo je Karl…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin