34. ROĐENDAN

Lexus, prestižna marka koncerna Toyota, predstavljena 2. siječnja 1988. na Los Angeles Auto Showu

Na tržištu zasebnih luksuznih marki, među japanskim proizvođačima, led je 1986. probila Honda, lansiravši brand Acura, slijedili su 1988. Toyota – Lexus i 1990. Nissan – Infiniti, jedino je Mazda, u posljednji tren, odustala od lansiranja premium branda Amati

U filozofiji pristupa kupcima od strane japanskih proizvođača automobila 1980-ih došlo je do korjenitih promjena. Shvatili su kako njihovi proizvodi više nisu percipirani kao jeftinija alternativa, nego polako počinju poprimati status kvalitetnije alternative europskim i američkim automobilima.

Drugi značajan faktor bile su izvozne kvote nametnute Japanu. Razumljivo, ako možete na tradicionalnim tržištima prodati samo određen broj vozila, zasigurno je isplativije da to budu veća i skuplja vozila, na kojima je veća zarada. Uspjeh 6-cilindarskih modela Supra i Cressida posebice je potaknuo Toyotu na razmišljanje u tom pravcu.

U tom je kontekstu zgodno spomenuti i rani ulazak japanskih proizvođača na tržište vrlo profitabilnih luksuznih terenaca, koje je dotad bilo rezervirano samo za Range Rover i Jeep Wagoner. Ulazak koncerna Toyota u visoku klasu ostvaren je pod novo osmišljenom značkom Lexus, predstavljenom 2. siječnja 1988. na Los Angeles Auto Showu.

Ime ne znači ništa konkretno, legenda kaže da je nastalo modifikacijom prvoodabranog prijedloga Alexis, no sjajno je pogođeno i u sebi ima neki prizvuk luksuza i visoke tehnologije.

Na tržištu zasebnih luksuznih marki, među japanskim proizvođačima, led je 1986. probila Honda, lansiravši brand Acura, slijedili su 1988. Toyota – Lexus i 1990. Nissan – Infiniti, jedino je Mazda, u posljednji tren, odustala od lansiranja premium branda Amati…

Prvi Lexus, model LS 400, uveden krajem 1988. (model ’89) odredio je pravac razvoja tvrtke. Konzervativan dizajn spojen s vrhunskom kvalitetom izrade i dotad neviđenom brigom za kupce. Zbog kontrole kvalitete sve do 2003. svi su modeli Lexus proizvodili u Japanu.

Nema sumnje da je tvrtka uspjela, u konzervativnijoj je Europi možda još dijelom u sjeni ‘njemačke trojke’, ali drugdje su vodeći ili posve ravnopravan sudionik prestižnog segmenta tržišta.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo