IN MEMORIAM

Tragedija u oblasti Guidizzolo, 12. svibnja 1957., obilježila kraj slavne talijanske utrke Mille Miglia

Ferrari 335S, u kojem su bili Markiz Alfonso de Portaga i Amerikanac Edmund Nelson, na utrci Mille Miglia, nadomak sela Cavriana, zbog pucanja gume katapultiran je u publiku te je, pored vozača i suvozača, poginulo devet mještana, od čega petero djece…

Na slici: Pobjednik Mille Miglia 12. svibnja 1957. – Piero Taruffi, Ferrari 315 S, broj 535, drugi Wolfgang von Trips, također Ferrari 315 S

Alfonso António Vicente Eduardo Ángel Blas Francisco de Borja Cabeza de Vaca y Leighton, 17. markiz od Portagea, bio je najbolji vozač među znamenitim playboyima sredine 20. stoljeća. Dakako, automobilske utrke bile su u opisu načina života playboya, no Alfonso de Portago, kako je bio poznat u trkaćem svijetu, nije se samo dobro zabavljao na njima.

On je i pobjeđivao i, općenito, nevjerojatnom lakoćom ušao u krug najboljih svjetskih vozača. Ako pred utrku Mille Miglia 1957. nije smatran jednim od glavnih favorita za pobjedu, to je bilo zato što njegov Ferrari 335S nije bio među najsnažnijim automobilima u konkurenciji (i dijelom zato što je ma kome tko nije Talijan bilo notorno teško osvojiti tu utrku).

Markiz je dobro vozio i bio nadomak finog plasmana, približavajući se oko četiri popodne selu Cavriana u oblasti Guidizzolo, gdje ga je očekivao jedan snažan zavoj, a potom ravna vožnja punim gasom do cilja u Bresciji. Kamo nikada neće stići…

Priča kaže da su mu pri posljednjem zaustavljanju mehaničari željeli promijeniti dobrano istrošenu prednju desnu gumu, ali on je samo odmahnuo rukom, ne želeći pasti u poretku zbog izgubljenog vremena. Druga priča kaže da je trasa utrke neposredno pred selom Cavriana prelazila preko željezničke pruge, i da je vjerojatno ondje došlo do polaganog bušenje gume.

Nikada nećemo saznati zasigurno, za razliku od onoga što se dogodilo u samom selu, o čemu nažalost znamo i previše. Guma je eksplodirala pri brzini od oko 250 km/h, de Portago je izgubio kontrolu, Ferrari 335 S poletio, udario u telefonski stup, pa u neke druge tvrde objekte, sumanuto probijajući svoj stravični put kroz gomilu seljana, izašlih na ulice da prate Veliku cestovnu utrku.

Olupina automobila na kraju se zaustavila u jarku s druge strane ceste, na kotačima. Pored Alfonsa de Portaga i njegovog suvozača, Amerikanca Edmunda Nelsona poginulo je devet mještana, od čega petero školske djece, a još ih je 20 ozlijeđeno. Utrku je, premda je to malo koga zanimalo, osvojio Piero Taruffi u drugom bolidu Ferrari, ali u Maranellu nije bilo slavlja.

Tri dana nakon tragedije talijanska je vlada službeno zabranila utrku Mille Miglia i sva druga nadmetanja na javnim cestama. Jedna velika epoha automobilskih utrka bila je gotova. A na talijanskom su sudu Enzo Ferrari i proizvođača guma, tvrtke Engelbert, koja će se pretvoriti u dugu i mučnu pravnu bitku, završenu oslobađajućom presudom nakon čak četiri i pol godine trajanja procesa.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo