Steve McQueen i Peter Revson 21. ožujka 1970. zamalo osvojili 12 sati Sebringa

Foto: Ryangrigg
Foto: Ryangrigg

 

Tjerala ga je i na nastupe u utrkama, posebice u kod nas malo poznatoj pustinjskoj jurnjavi Baja 1000, no vrhunac njegove karijere svakako je bila utrka 12 sati Sebring 1970.

Partner mu je bio Peter Revson i zamalo su došli do ukupne pobjede vozeći Porsche 908, što je spriječila samo, po njegovim vlastitim riječima, najbolja vožnja koju je u životu odvozio Mario Andretti, koji nije želio dopustiti da nekakav holivudski glumac pobijedi u tako važnoj utrci i učini smiješnom profesiju vozača utrka.

Danas ipak i Andretti malo staje na loptu, hvaleći McQueenovu vožnju, ali ne poriče da je bio ogorčen što je sva pažnja bila usmjerena na njega, a ne na fantastičan nastup kojeg je imao Revson, zahvaljujući kojem je Porsche s brojem 48 uopće i došao u priliku boriti se za pobjedu.

Oko tog nastupa raspredaju se različite legende, a i danas su mišljenja o McQueenovim vozačkim sposobnostima podijeljena. Jasno je da se McQueen želio utrkivati, no ugovorima s filmskim studijima bio je efektivno onemogućen u tome, tada je to još bio preopasan sport.

Uspio je dogovoriti iznimku za Sebring, nominalno u svrhu ‘uvježbavanja’ za snimanje filma o Le Mansu, no nekoliko tjedana prije utrke došlo je do katastrofe. U motociklističkoj je nezgodi slomio lijevu nogu, no usprkos tome nije odustao od nastupa. Čak su mu u boksu obojili gips u crno da bi manje upadao u oči.

Koliko je McQueen zapravo bio sporiji od Revsona, teško je reći: Andretti tvrdi da je razlika bila 12 sekundi, drugi izvori je smanjuju na četiri. Kako god bilo, impresivno je, posebice s nogom u gipsu, vozeći Porsche 908 s notorno tvrdom spojkom.

Jasno je da je McQueen odvezao propozicijama najmanji dozvoljeni dio utrke i ostatak vremena prepustio Porsche 908 Revsonu, bržem i zdravijem. No, kada su vodeći poodustajali, par se našao u neočekivanom vodstvu.

Andretti je preuzeo mnogo brži i snažniji Ferrari 512S (5-litreni, naspram 3-litrenog bolida Porsche 908), nadoknadio zaostatak i pobijedio, vozeći krugove šest sekundi brže nego Ignazio Giunti i Nino Vaccarella, koji nisu bili nikakvi ‘glumci’, nego prvorazredni vozači utrka.

U svakom slučaju, gledatelji su mogli uživati u herojskom nastupu ozlijeđenog McQueena i ponajboljim vožnjama karijere koje su ostvarili Revson i Andretti, što Sebring 1970. čini jednom od najuzbudljivijih utrka u povijesti.

Komentari