Elio de Angelis, talijanski vozač Formule 1, poginuo 15. svibnja 1986.

Na stazi Paul Ricard, na testiranju, pri više od 280 km/h, puklo je stražnje krilo te je Eliov Brabham poletio zrakom, probio ogradu i preokrenuo se, uslijedila je buktinja te skandalozno sporo i nestručno gašenje…

Rimska obitelj De Angelis imetak je stekla građevinskim poslovima i, kažu, spada među najbogatije u Italiji. Otac je, shodno običaju koji nalaže da su brzinski sportovi prikladna razonoda imućnih Talijana, vozio utrke glisera, a i Eliova su se braća okušala u kartingu.

No samo je on istinski zagrizao ponuđenu jabuku ovisnosti o brzini. Početkom 1970-ih, talijanska je karting scena bila pravo vrelo budućih F1 vozača: Elio de Angelis (1958. – 1986.) je na putu do svjetske titule 1975. samo na domaćoj sceni morao pobijediti Patresea, De Cesarisa, Cheevera, braću Fabi, Gabbiania…

Kaljenje u manjim formulama nije dugo trajalo, nekoliko sjajnih utrka, poglavito u Monte Carlu, privuklo je pažnju nekolicine F1 bossova. Još prije 20. rođendana testirao je za Ferrari, potom potpisao za Tyrell, da bi prvu sezonu u najjačoj konkurenciji odvezao za tada već slabašni Shadow 1979.

Dočekan na nož od strane kritike, ne samo u Engleskoj, nego i u Italiji, De Angelis je percipiran kao još jedan dokoni bogatun kojem očev novac omogućuje karijeru. Dolasci obitelji na utrke privatnim avionom, kao i neprestano okruženje lijepih djevojaka, također nisu doprinosili ozbiljnom shvaćanju rimskog rookieja.

Tim je više svijet Formule 1 ostao zdvojan kad je Colin Chapman za sezonu 1980. Rimljanina neočekivano pozvao u momčad Lotus, u kojem je ‘prva violina’ bio Mario Andretti.

Bile su to slabe godine za Lotus, rezultati nisu govorili mnogo, ali stil jest. Sedmo i osmo mjesto u prvenstvu, neatraktivne, ali pametne vožnje i činjenica da je većinu Lotusovih bodova osvojio upravo on De Angelisu su počele pribavljati respekt.

U burnoj ga je 1982. zaslužio još i više, dijelom zbog čuvenog pijanističkog nastupa u Johannesburgu, za štrajka vozača. Još više prvom pobjedom, u Zeltwegu, kad je, u dramatičnom foto-finišu, pretekao bolid kojeg je vozio Keke Rosberg.

Nekoliko mjeseci kasnije zajedno su burno zajedno proslavili Finčev naslov svjetskog prvaka. I inače se Elio izvan staze najviše družio s Kekeom, jer su obojica imala mnogo interesa, putovali, razgledavali druge zemlje…


Komentari

loading...